clear sky
26°C
08.06.2024.
Beograd
eur
117.0746
usd
107.4375
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

BOING I ERBAS DOBIJAJU KONKURENCIJU? Kina proizvela prvi putnički avion

07.11.2015. 11:29
kineski avion
kineski avion / Izvor: Profimedia

Kineski proizvođač aviona COMAC predstavio je prvu letelicu proizvedenu u Kini, označivši time prodor na tržište velikih putničkih aviona.

Commercial Aircraft Corporation of China (COMAC) predstavio je dvomotorni model C919 na svečanosti kojoj je prisustvovalo blizu četiri hiljade Vladinih zvaničnika i drugih gostiju, u hangaru u blizini Međunarodnog aerodroma Pudong.

Kinesko tržište aviona brzo raste, ali se uglavnom oslanja na letelice Boeinga i Airbusa. Vladajuća Komunistička partija želi da prigrabi deo dobiti koja je do sada išla stranim dobavljačima.

Zavisnost od Boeinga i Airbusa

Avion sa 158 sedišta za Kinu predstavlja više od sedam godina nastojanja države da smanji zavisnost od Airbusa i Boeinga, pa čak i da se takmiči s njima.

- Kineska avioindustrija se ne može u potpunosti osloniti na uvoz. Velika nacija mora imati vlastite velike komercijalne avione, izjavio je Li Jiaxiang, šef kineske civilne avijacije na svečanosti povodom predstavljanja novog modela.

Raniji pokušaji

Avion C919, koji ima domet do 5.555 kilometara, imaće svoj prvi probni let 2016. godine, kazao je predsednik COMAC-a Jin Zhuanglong na svečanosti, a to znači da će biti propušten prvobitni rok ove godine.

Poslednji putnički avion Kina je razvijala sedamdesetih godina prošlog veka. Četveromotorni uskotrupni Shanghai Y-10 izrađen je u tri primerka, a program je zaustavljen 1983. godine kao nekonkurentan.

Zapravo, "dokrajčila" ga je nemogućnost nabavke željenih motora WS-8 ili Pratt & Whitneyev JT3D, a prototipovi su leteli motorima uskladištenim u kineskoj vazdušnoj upravi CAAC kao rezervni delovi za Boeing 707., prenosi economy.rs.