clear sky
18°C
21.05.2024.
Beograd
eur
117.1131
usd
107.611
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

"(Est)etika nacionalizma - dizajn, a turbo folk" u Mikseru

26.08.2014. 09:09
Piše:
Tanjug
Mikser izlozba
Mikser izlozba / Izvor: Facebook

Izložba će biti otvorena u sredu, 27. avgusta, u galeriji Mikser House-a.

Izložba Bojana Krištofića "(Est)etika nacionalizma - dizajn za turbo folk", posle majske premijere u zagrebačkoj HDD, stiže u Beograd u okviru regionalne turneje posvećene analizi turbo folk subkulture.

Kako je saopšteno iz Miksera, istraživački projekat Bojana Krištofića "(Est)etika nacionalizma - Dizajn za turbo-folk" nastoji da pruži celovit uvid u folk subkulturu sa naglaskom na muzički izraz koji je bio karakterističan za srpski društveni kontekst 90-tih godina i otkrije njene korene, još od začetaka "novokomponovane" narodne muzike u bivšoj Jugoslaviji 50-tih i 60-tih godina.

Svetlana Ceca Ražnatović
Svetlana Ceca Ražnatović / Izvor: Facebook

Budući da je dizajn decenijama bio važan element socijalističke kulture on je odigrao ulogu mosta između "elitne" i "masovne", odnosno "popularne" kulture 80-tih godina i vlastima postao pogodan alat za uspostavljanje ideoloških obrazaca. Interpretacijom ovog fenomena postavlja se pitanje kriterijuma stručnog vrednovanja dizajna za turbo-folk. U sivoj zoni između "dobrog" i "lošeg" otvorio se vakuum koji je zbog svoje estetike i simbolike mogao da podrazumeva bilo koje sadržaje i da ih učini, ne samo društveno prihvatljivim, nego i poželjnim. Taj vakuum, sa istim intezitetom, postoji i danas i u velikoj meri određuju naše živote.

Izložba prati hronologiju razvoja dizajna za turbo folk i komparativno ga prikazuje na području regiona, pri čemu je poseban akcenat stavljen na nekoliko izvođača, koji su u istoj meri i svojom muzikom i vizuelnim identitetom doprineli definisanju turbo folka, kao što su na primer Svetlana Ceca Ražnatović, Severina, Indira Radić, Mile Kitić, Colonia (kao arhetipska regionalna "dens" grupa), Dragana Mirković, Jelena Karleuša, pa u izvesnoj meri i Dino Merlin.

Izložbu “(Est)etika naconalizma - dizajn za turbo folk”, Beograđani će biti u prilici da pogledaju sve do 3. septembra, nakon čega će se postavka preseliti u Skoplje.

Bojan Krištofić (rođen 1987. godine u Zagrebu, Hrvatska) deluje kao nezavisni publicista i kritičar u oblasti dizajna, umetnosti i vizuelne kulture i kao ilustrator i dizajner. Redovno piše za specijalizovane regionalne publikacije i portale, a neki od njegovih tekstova prevedeni su i na engleski. Za svoj dizajnerski i kritičarski rad je više puta nagrađivan. Izlagao je na nekoliko grupnih izložbi, a (Est)etika nacionalizma prvi mu je autorski kustoski projekat.