GORENJE U GUBITKU: Poznati brend tehnike gubi na svim tržištima
Gorenje je u prvom kvartalu ostvarilo gubitak od 2,1 miliona evra.
U prva tri meseca ove godine ostvareno je je 266,4 miliona evra prihoda od prodaje, što je 8,4 posto manje nego u istom razdoblju lani. Pad prodaje beleže na svim tržištima na kojima posluju.
Negativni finansijski tok iz poslovanja znatno je povećan u odnosu na prošlu godinu i iznosi 55,2 miliona evra. Poslovanje u prvom kvartalu bilo je mnogo teže nego u istom razdoblju lani, u prvom redu zbog problema na tržištima Rusije i Ukrajine na kojima se plasira značajan deo proizvodnje.
Na negativno poslovanje uticale su kursne razlike na tržištima istočne Evrope, te narudžbe koje su bile ispod očekivanja, a rast prodaje zabeležena je na više tržišta srednje i jugoistočne Evrope, među ostalim u Poljskoj, Mađarskoj, Slovačkoj i BiH. Nedavno smo pisali i o tome kako je Gorenje zbog problema u Rusiji 136 radnika poslalo na čekanje.
Za ovu godinu planirano je smanjenje prihoda na 1,22 milijardi evra, ali uz čistu dobit od 6,1 miliona evra.
U Gorenju ocenjuju da je firma uspešno restrukturirana nakon što je 2013. poslovala s 25 miliona evra gubitka, što je bila posledica reorganizacije vezane za realokaciju nekih proizvodnih programa u inostranstvu, iz Švedske u Sloveniju i iz Slovenije u Srbiju, prenosi seebiz.
Pročitajte i: