clear sky
14°C
14.05.2024.
Beograd
eur
117.1155
usd
108.571
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

DRAGANA ĐERMANOVIĆ: Na internetu je jedan isti korisnik i zaposleni i medij i konkurencija!

07.04.2015. 20:01
Piše:
Srbija Danas
Dragana Đermanović
Dragana Đermanović / Izvor: Foto: spark.me

Dragana Đermanović je jedan od pionira kada je u pitanju upotreba Interneta za odnose sa javnošću. 2008. godine je rešila da napusti stalan posao u "državnoj službi" i otisne se u nesigurne vode privatnog biznisa.

1. Da li bi mogla da kažeš našim čitaocima od kada se baviš sa odnosima sa javnošću?

U oblasti komunikacija sam više od 15 godina, a poslednjih sedam godina bavim se isključivo poslovnom primenom interneta u komuniciranju i poslovanju kompanija. Najveći deo svoje karijere, a i života – ja sam samo učenica.

Kada i kako si rešila da se fokusiraš na Online PR, i da li je to bila laka odluka?

Danas je svima jasno da internet utiče na sve aspekte poslovanja i života. Efekti povezanosti, transparentnosti i dostupnosti koje nam internet donosi osećaju se u politici, kulturi, sportu, ali i na ličnom planu gde mnogo lakše pratimo teme od značaja, cene i akcije, novosti i insajderske informacije. Sve je drugačije. Meni je to postalo jasno tek 2008., mada je većini mojih kolega “spoznaja” došla i mnogo kasnije. Od tada sam odlučna da trendove predviđam i sama ih kreiram, jer u tome više uživam nego da ih tek sledim; izazovno je, a i dobro mi ide!

3. Da li bi mogla da objašniš u čemu se razlikuje Online i Offline PR?

Internet je ubrzao tradicionalni PR, posložnio (ali i posložio) ga, obojio. Sve je zahtevnije, posao mora da se uradi u satu umesto za dan; mora da se prati mnogo više kanala, a i ugled više nije na prodaju. Mislim da je internet razvio struku odnosa s javnošću na divan način, i sada je besmisleno razdvajati oblast tradicionalnog od online PR-a. Ne postoji online PR, samo PR koji mora da se prilagodi promenama čak i brže nego bilo koja druga poslovna grana jer svim ostalim poslovnim granama PR jeste značajna podrška.

PRpeprper (tvoja agencija) je prilično porasla u poslednjih nekoliko godina. Nedavno ste kupil i platformu za blogovanje? Da li bi mogla da nam objasniš zašto si povukla taj potez? Koji su tvoji planovi za budućnost ove platforme?

Iz male agencije, izrasli smo u grupaciju koja na jednom mestu objedinjava sve najvažnije aspekte nastupa na internetu: analitiku (patentirana TITA metodologija), strategiju, alate za promociju (aplikacije, sajtove, logotipe) i vidljivost (putem social media marketing platform BeeShaper).

Dragana Đermanović
Dragana Đermanović / Izvor: Foto: spark.me

Zatvorili smo zlatni krug internet prisustva u svega 5 godina poslovanja, ili kako mi to kažemo – porasli smo do jedne web organizacija koja zadovoljava sve korpo potrebe na internetu. Osim rasta i restrukturiranja agencije, ušla sam i u startup svet pronalaženja novih poslovnih modela koji zahvaljujući tehnologiji unapređuju poslovanje. Na tom polju smo zabeležili sjajne rezultate jer samo u 6 meseci putem BeeShapera u regionu možemo da dodirnemo preko 7 miliona korisnika interneta! Logični nastavak su i akvizicije. Blogger.ba je prva od nekoliko, a potvrđuje moja uverenja da najveće blago današnje super brze komunikacije leži u prstima blogera i blogerki. Da bi dali društvu maksimu, ovim ljudima treba dati podršku – bolje uslove za rad, kvalitetnije platforme,  pravnu podršku i jednostavan način za zaradu. Blogosferom sam se uvek aktivno bavila, danas se njome bavim na sistematičniji način i posvetiću joj dosta resursa i pažnje. Rezultate već vidimo jer se u poslednje dve sedmice od kada smo podigli tu temu, mnogo više priča o blogovima nego cele prethodne godine zajedno! 

U kom pravcu će se razvijati PR, da li će više pažnje biti posvećeno društvenim medijima ili nekim drugim načinima komunikacije i na šta jedna kompanija treba da obrati pažnju, kada je u pitanju online komunikacija!

Razvoj je veoma jasan i jednostavan – moraju se razvijati proizvodi i usluge, kvalitet poslovanja i odnos do zaposlenih, kupaca i potrošača.

Dragana Đermanović
Dragana Đermanović / Izvor: Foto: spark.me

To je izazov za kompanije, pa onda i za PR odeljenja koja su podrška poslovanju. Nema više lako razdvojivih kategorija zainteresovanih javnosti. Na internetu je jedan isti korisnik i zaposleni i medij i konkurencija. PR treba da, više nego ikad, približi kompanije kupcima i potrošačima i pomogne u rušenju “Berlinskog zida” konzumerizma koji je podizan gotovo 50 godina! Rušite zidove, drage moje kolege, i sadite polja poverenja i razumevanja, više nema kozmetike, sada na scenu stupa ozbiljan rad sa ljudima, na ljudima i za ljude. Dobra era dolazi, treba da smo srećni što živimo baš u ovom trenutku vremena!

Dragana Đermanović je jedan od najpoznatijih motivancionih govornika regije, a učestvovala je na svim poznatijim konferencijama kako na Balkanu tako i u Evropi.

Ako vam se svidela ova vest, posteite našu Facebook Fan page, Parada Geekova