clear sky
26°C
21.05.2024.
Beograd
eur
117.1131
usd
107.829
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

Deklaracije su često nerazumljive

02.07.2014. 07:56
Čitanje deklaracija proizvoda
Čitanje deklaracija proizvoda / Izvor: Profimedia

Prvi kontakt kupaca sa proizvodom ostvaruje se preko deklaracije, ali podaci koje proizvođači obično daju o kvalitetu, sastavu i nutritivnoj vrednosti za mnoge su nerazumnjivi.

Upravo to će biti tema istraživanja koje nastavljaju Asocijacija potrošača Srbije i IHIS Nutricionizam, a čiji će rezultati biti predstavljeni na trećem međunarodnom savetovanju ''Hrana, ishrana i zdravlje III'', koje će se održati u oktobru u Beogradu.

''Cilj istraživanja je da se ustanovi koliko potrošači razumeju navedene podatke. Proizvođači neretko ističu nutritine i zdravstvene poruke da je neki proizvod ''bez šećera'', ''sa vlaknima'', ''obogaćen vitaminima'', ''bez holesterola'' čime navode kupca da se opredeli za njihov proizvod iako on možda i nema zdravstveni efekat'', kaže Danica Zarić, direktorka IHIS Nutricionaizma.

Istraživanje je osmišljeno kao anketa, a kako kaže menadžerka za bezbednost i kvalitet roba i usluga Lela Tasić, na osnovu dobijenih rezultata istraživanja biće moguće identifikovati u kom pravcu treba usmeriti edukaciju potrošača.

Kako piše ''Danas'', zaključci bi proizvođačima pomogli da uvide percepciju i da deklaraciju prilagode prosečnom kupcu.

Ukoliko znaju šta je to što prosečnog potrošača dovodi u nedoumicu, proizvođači dobijaju priliku da istaknu kvalitet svog proizvoda na način koji je lako razumljiv i prepoznatljiv njihovom konzumentu.