clear sky
20°C
20.05.2024.
Beograd
eur
117.105
usd
107.8514
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

Kada je "lajk" važniji od života!

27.03.2015. 07:12
Selfi
Selfi / Izvor: Profimedia/ilustracija

Šta biste sve uradili da budete popularni na društvenim mrežama?

Joseph Grenny (Džozef Greni) i  David Maxfield (Dejvid Maksfild), autori knjige "Crucial Conversations" (Bitni razgovori), proveli su istraživanje na 1623 pojedinca za studiju Likes over Lives (Lajkovi bitniji od života) kako bi ispitali stvarno stanje iza onog savršenog, autentičnog trenutka zabeleženog bilo na Instagramu, Vineu ili YouTubeu. Možda ste mislili da se automobilske nesreće sa selfijima događaju 'specijalcima' koji se mere u promilima? Istina je (ne)očekivano drugačija.

lajk
lajk / Izvor: Profimedia/ilustracija

Čak 91 odsto ispitanika je reklo da je primetilo ljude koji propuštaju priliku da uživaju u pogledu kako bi namestili najbolju sliku.  Gotovo 80 odsto njih je izjavilo da su se ponašali loše prema detetu kako bi kreirali sadržaj koji će osvojiti puno 'lajkova', prenosi 24sata.hr.

Oko 75 odsto je priznalo da postaju grubi i bezobzirni prema bližnjima ako pokušaju da ih prekinu dok baratuju mobilnim telefonom, a čak 25 odsto koristi pametni telefon tokom najintimnijh trenutaka.

Više od polovine, 58 odsto ispitanih, priznalo je da ih je lov na savršenu sliku omeo u uživanju u trenutku, a 14 odsto ispitanih je rizikovalo svoju sigurnost radi kreiranja sadržaja koji će im doneti lajkove.

Naše ključno saznanje je da ljudi uživaju manje u važnim životnim trenucima kada ih pokušavaju 'uhvatiti' umesto doživeti. 'Lajkovi' su put manjeg otpora do lažnog osećanja sreće za koji se u stvarnom svetu treba više potruditi. U zaključku autori navode da veliki broj ljudi više ceni virtuelni uspeh ili odobravanje, nego onaj ostvaren u realnom svetu. 

Ako vam se ova vest svidela, posetite naš Facebook fan Page, Parada Geekova!