few clouds
19°C
27.04.2024.
Beograd
eur
117.1527
usd
109.2537
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

KONAČNO: Evo kako da SAVLADATE kružni tok “Slavija” bez problema!(FOTO)

05.05.2015. 19:22
Piše:
Srbija Danas
Kružni tok Slavija
Kružni tok Slavija / Izvor: Foto: SD promo

Ako imate noćne more od kružnog toka “Slavija”, pogledajte ovaj tekst!

Kružni tok se smatra najsigurnijim tipom saobraćajnice na svetu, ali zapanjujuće veliki broj vozača u Srbiji pokušava da ih izbegne po svaku cenu. Najviše omražen je kružni tok "Slavija" koja, moramo priznati jeste haotična na prvi pogled, ali uopšte nije teška, jednom kada pohvatate shvatite pravila kretanja!

U Slaviju se uliva 7 ulica, od toga 5 velikih i 2 manje. Zanemarićemo te dve manje ulice u ovom objašnjenju i posvetićemo se kako da uđete i izađete iz kružnog toka "Slavija", bez problema i nervoze.

Kružni tok Slavija
Kružni tok Slavija / Izvor: Foto: SD promo

Bez obzira iz koje ulice se uključujete u Slaviju, obratite pažnju da VI NEMATE PREDNOST, već automobili u kružnom toku, koji vam dolaze sa leve strane.

Takođe kada izlazite iz kružnog toka obavezno dajte desni žmigavac, da bi i ostali učesnici u saobraćaju znali vaše namere.

Kako je Slavija prilično široka onda bi bilo najbolje da unapred isplanirate svoju putanju u glavi i na taj način olakšate sebi snalaženje. Ukoliko recimo ulazite iz Mekenzijeve i idete u Nemanjinu, možete ući u unutrašnji deo toka, da izbegnete kola koja ulaze iz Beogradske ili Kralja Milana i onda se lagano prestrojite u spoljašnju traku i isključite u Nemanjinu. Najveći problem je svakako kada idete iz Mekenzijeve u Bulevar Oslobođenja, pošto je problem izaći iz kružnog toka na vreme. Naš savet je da već kada prođete ulicu Kralja Milana lagano krenete da se prestrojavate u spoljni deo kružnog toka i na taj način budete spremni za skretanje.

Kružni tok Slavija
Kružni tok Slavija / Izvor: Foto: SD promo

Za potrebe ovog članka kontaktirali smo i auto školu “Pravo”, čiji su nam instruktori dali nekoliko saveta:

Nemojte brzati kada ulazite u kružni tok. Bolje je ući malo sporije, sve vreme prateći saobraćaj levo ali i ispred sebe. Zašto? Automobili koji se isključuju iz kružnog toka često moraju da stanu zbog pešaka pa vam se može desiti da slučajno naletite na njih. Po njihovim rečima najveći problem "Slavije" je nepostojanje iscrtanih traka, što otežava vozačima orijentisanje.

Kružni tok Slavija
Kružni tok Slavija / Izvor: Foto: SD promo

Koristite Tramvaje kao zaštitu! Ako ulazite iz Beogradske ili Nemanjine ulice, vozite paralelno sa tramvajom kada ovaj krene da uđe u Slaviju. Na taj način tramvaj će vas "štititi" od dolazećeg saobraćaja, ali NIKAKO, ponavljamo NIKAKO ga nemojte preticati. Malo usporite i pustite ga napred, pa se onda prestrojite u unutrašnji deo kružnog toka. Zašto? Pa može se desiti da neko iz unutrašnjeg dela toka želi da skrene levo, te će dati gas da bi prestigao tramvaj, što može dovesti do sudara. Takođe naš vam je savet da ovo ne radite, jer nikada ne znate da li se i gde nalazi neko vozilo sa druge strane tramvaja ili trolejbusa. Bolje je malo usporiti, i pustiti vozilo GSP da vas prestigne, pa se tek onda prestrojiti.

Da rezimiramo!

Svi koji vam dolaze sa leve strane imaju prednost.

Jednom kada se nađete u kružnom toku, VI imate prednost.

Korisite vozila GSP kao “zaštitu” tokom ulaska u Slaviju.

Konstatno gledajte oko sebe, ali bez panike!

I još jedna stvar. Niko vas neće namerno udariti, a ponekad će vas i propustiti.

Najbolji način da savladate Slaviju je da se provozate nekoliko puta po istoj kasno uveče, kada nema puno saobraćaja, da bi dobili osećaj kako funkcioniše. Nakon 10-15 puta ovaj kružni tok više neće biti vaša noćna mora!