clear sky
17°C
29.04.2024.
Beograd
eur
117.1527
usd
109.2537
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

Kuljiš: Er Srbija povećala promet za 70 odsto

17.08.2014. 19:01
Piše:
Tanjug
Er Srbija
Er Srbija / Izvor: Profimedia

BANJALUKA - Ugovorom Vlade Srbije i avio kompanije Ujedinjenih Arapskih Emirata Etihad bivša srpska nacionalna kompanija JAT, koja je promenila ime u Er Srbija, povećala je promet za 70 odsto, a beogradski aerodrom postao je jedan od vodećih u Evropi, piše hrvatski novinar i pisac Denis Kuljiš.

Kuljiš je u autorskom tekstu za banjalučke "Nezavisne novine" naveo da je time aerodrom "Nikola Tesla" smanjio operativne troškove, jer mu je jeftinije ako putnike prevoze Srbi preko Beograda, dok je to odmah donelo veliki priliv na aerodoromu, naplatom taksi, te povećanjem naknade za prelet preko područja beogradske kontrole letenja.

“Divovska kompanija sa 100 većinom širokotrupnih aviona, osim u Er Srbijai ima sad sličan strateški udeo u Alitliji, Er Berlinu, Er Lingusu, indijskom Džet ervejzu i dve australijske velike avio-prevozničke kompanije”, kaže Kuljiš i dodaje da je “dil” sa Srbima bio jednostavan, odnosno da je vlada prepustila Etihadu 49 odsto vlasništva i menadžment kompanije.

Etihad je, navodi on, zatim Er Srbiju opskrbio sa novim avionima - prebacili su im osam erbaseva A319 i dva A320, a još su 10 naručili od proizvođača.

Stari, amortizovani avioni tipa boing 737-300, kupovani u bivšoj Jugoslaviji, prebačeni su u posebnu čarter-kompaniju Aviolet, koja će leti leteti na mediteranske turističke destinacije, a zatim gde već nađu posao, naveo je Kuljiš.

Osim aviona, dodao je, ulaskom u saobraćajnu mrežu Etihada, Er Srbija je otvaranjem novih destinacija dobila milion novih putnika na međunarodnim linijama i nakon godinu dana ostvarila porast od 70 odsto prometa.

 

 

Za to vreme, kaže Kuljiš, hrvatska kompanija Kroacija erlajnz ostvarila je pad prihoda veći od 20 odsto i smanjenje putničkog saobraćaja za sedam odsto.

“To je druga loša godina zaredom posle smene rukovodstva kompanije, koje je kompaniju 2012. dovelo na vrhunac sa 1,9 miliona prevezenih putnika. Od tada, izgubljena je ukupno četvrtina posla”, navodi Kuljiš I dodaje da je Kroacija nekada bila regionalni lider, puno bolja od slovenačke Adrije ervejz, da se i ne govori o JAT-u, koji se raspadao ili o bezizglednom Montenegro erlajnzu.

“Uostalom, Hrvatska je upravo bila ušla u Evropsku uniju. No, čudesnim obratom, Kroacija je sad među regionalnim avio-prevoznicima - poslednja", zaključio je Kuljiš.