clear sky
15°C
29.04.2024.
Beograd
eur
117.1527
usd
109.2537
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

LJUBAV KOŠTA: Najskuplji automobili za održavanje (FOTO)

20.07.2014. 16:17
Piše:
Srbija Danas
Lamborghini Diablo, leđa
Lamborghini Diablo, leđa / Izvor: Profimedia

Vlasniče, izgore ti kesa!

Hoćete da se pohvalite prijateljima i vaskolikom svetu superautomobilom? Želite aždaju od nekoliko stotina, pa i hiljadu "konja" u garaži? Onda odrešite kesu. I to ne jednokratno.

Sve i da kupite polovog zmaja sa znakom crnog konja, trozupca, sa logom McLarena, Mercedesa, Bugattija, znajte da ljubav košta u kontinuitetu. Rezervni deo za tako skupocen automobil ne može se naći na buvljaku, u megamarketu, već samo u specijalizovanoj radnji ili preko narudžbe.

Primera radi, V12 motor Lamborghini Diabla radi u sprezi sa dva računara koja se obavezno kvare posle par godina. Jedan takav kompjuter košta 3.700 evra, pošto ih Lamborghini više ne proizvodi.

McLaren F1
McLaren F1 / Izvor: Foto: newspress.co.uk

1. MCLAREN F1

Godišnji troškovi za F1 iznose 22.200 evra, pri čemu samo zamena ulja stoji 5.900 evra. Servisiranje se vrši u pogonu u Voukingu u kojem su zaposleni tehničari sa iskustvom iz Formule 1. Ralf Loren, čuveni modni dizajner tamo održava svoja tri F1. McLaren ne menja gume pojedinačno , već samo u paru, a jedan pneumatik naplaćuje 2.220 evra.

Servisiranje traje mesec i po, a transport vozila deset dana, ako se vrši avionom, odnosno sedam nedelja brodom. Naravno, cena transporta ne ulazi u obračun servisa.

Ferrari Enzo
Ferrari Enzo / Izvor: Foto: newspress.co.uk

2. FERRARI ENZO

Svaki ovlašćeni servis mora da od kuće iz Maranela otkupi poseban kran za dizanje automobila vredan 7.400 evra. Dovoljno je ovo da znate, pa da predvidite da za popravku neće biti dovoljan kusur iz prodavnice.

Ako vam se ulje domogne kočionog ugljenično-keramičkog diska, spremite 4.400 evra. Da tako nešto predupredite, u servisu ili od "crnog konja" kupite specijalne prekrivače da uštedite eventualni izdatak.

Obavezni radovi na automobilu podrazumevaju zamenu ulja i filtera za vazduh na svakih 25.000 km. Posle 50.000 km red dolazi na svećice, filteri za ulje i generalka motora, dok ste na svakih 15 godina obavezni da menjate sklop pojaseva za vezivanje.

Porsche Carrera GT
Porsche Carrera GT / Izvor: Foto: newspress.co.uk

3. PORSCHE CARRERA GT

Kao i ostalim modelima kuće, tako se i GT Carreri ulje mora menjati na 25.000 kilometara i taj posao košta 2.200 evra. Pređite još 25.000 kilometara i spremajte novac za generalku, za podešavanje ventila.

Zamena keramičkog kvačila stoji 18.500 evra i gotovo da je dranje kože, jer popravka celog kočionog sistema košta 22.200 evra. Ispada da se za godinu dana vlasništva nad Carrerom GT može kupiti Cayman.

4. LAMBORGHINI LM002

Iako nije superauto, popularni Rambo Lambo zavredio je mesto na listi sa razlogom. LM002 se ne proizvodi od 1993. godine, pa se delovi za njega ne nalaze svaki dan u pola cene.

Najveći problem bili su pneumatici, pa je Pirelli obnovio proizvodnju guma "škorpion". Svaka od njih košta 3.700 evra, dok se na paket od pet komada daje cena sa popustom - 11.000 evra.