clear sky
12°C
14.05.2024.
Beograd
eur
117.1197
usd
108.716
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

MA KAKVE BANKE?! Ovako se sad skupljaju pare za pokretanje posla!

07.09.2015. 20:30
Novac
Novac / Izvor: Profimedia/ilustracija

Prema istraživanjima, prošle godine kroz razne oblike crowdfundinga prikupljeno je više od 16 milijardi $.

Kako bi izbegli investicione fondove, preduzetnici se sve više okreću modelu javnog prikupljanja novca u kojem doslovno svi mogu učestvovati, bilo kao potencijalni ulagači, ili kao preduzetnici kojima treba početni kapital.

Dave Weiner želio je svoju strast za bicikle pretvoriti u izvor zarade za život. S obzirom na to da mu je trebao početni kapital, odlučio se za "crowdfunding". Osim što je za svoju kompaniju koja proizvodi i prodaje bicikle prikupio 600.000 $, Dave je na ovaj način dobio potvrdu sopstvene vizije i ideje.

- Smatrao sam da imamo dobru ideju, moj tim je mislio da imamo dobru ideju. Ali, imamo li? Misle li tako i drugi? Kickstarter je za nas bio način da testiramo tržište. Da vidimo žele li ljudi naš bicikl, rekao je Dave Weiner, vlasnik firme Priority Bicycles.

Svaki preduzetnik s idejom, bilo da je reč o prehrambenim ili IT proizvodima, može pokrenuti kampanju prikupljanja kapitala. Za to mu na raspolaganju stoje web sajtovi poput GoFundMe, Indiegogo ili Kickstarter. Vrlo brzo uvide da li ima zainteresovanih.

Široka primena modela

"Sami postavljate cilj i rok. Obično je to 30-ak dana, u kojima morate postići cilj koji ste si zadali. Mi koristimo model 'sve ili ništa'. Znači, ako ne ostvarite cilj u zadatom roku, ne dobijate nikakav novac“, navodi Julie Wood, iz Kickstartera.

Prema istraživanjima, prošle godine kroz razne oblike crowdfundinga prikupljeno je više od 16 milijardi dolara, što je stopa rasta od 167 posto godišnje. Procenjuje se da bi u narednih pet godina ukupna vrednost mogla iznositi čak 300 milijardi $.

- Reč je o osnovnoj promeni modela prema kojem fukncionišu kompanije i preduzetnici. Ovo je vrlo snažan način povezivanja potencijalnih investitora i preduzetnika, pri čemu se zaobilaze investicioni fondovi, kazala je Anindya Ghose, profesorka IT marketinga.

Ovaj model funkcioniše i za velike igrače. Muzej Smithsonian prikupio je 700.000 $ za restauraciju svemirskog odela Neila Armstronga. Čak i kompanije poput CocaCole, Nikea i Chryslera koriste ovu platformu za razvoj brendova i testiranje tržišta. A ako čak i oni veliki ne mogu ignorisati nove platforme, to obično znači kako su one tu da ostanu, prenosi Economy.rs.