scattered clouds
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin

NI ZEMLJOTRES, NI ASTEROID: Desiće se nešto neočekivano! OVAKO ĆE NESTATI ZEMLJA!

03.07.2015. 21:45
Zemlja
Zemlja / Izvor: Profimedia

Bliži nam se kraj. Ništa novo. Nekoliko godina unazad čitamo o kraju sveta i apokaliptičnim događajima koji bi nas mogli zadesiti. Od poplava, cunamija, vulkanskih erupcija do novog ledenog doba.

Neki nas upozoravaju da takav kraj sveta, koji bi nas sustigao prirodnim putem, nećemo nikada ni dočekati jer ćemo se u međuvremenu međusobno uništiti.

Rat i nuklearno oružje mogli bi, na primer, da unište svet i sve ono što nazivamo svetom.

Bez obzira na to hoće li naš život na planeti okončati potresi, erupcije, otapanje leda ili "mali zeleni" (koje prema novim teorijama ne možemo nazivati malim zelenim jer izgledaju baš poput nas), promene su neizbežne, prenosi "avaz.ba".

Aterojid udara o Zemlju
Aterojid udara o Zemlju / Izvor: Profimedia

Kako smo nastali, tako ćemo i nestati

Priroda je oduvek bila jača od čoveka i priroda će uvek pobediti, koliko god se mi trudili.

Kao i sve ostalo, životni vek Zemlje i života na Zemlji ima svoj ciklus. Kada će doći do njegovog završetka i hoće li se ponovno roditi planete poput naše, naučnici pokušavaju da otkriju godinama. Poslednja studija pokazala je na koji način su došli do saznanja o načinu završetka postojanja planete Zemlje, piše Gardijan.

Sve što nam je poznato oko nas nastalo je nakon velike eksplozije koju nazivamo "velikim praskom", ali ono što su ovog puta naučnici otkrili je kako se sve "ovo" završava. A to opasno kosmičko finale nazvali su "velikim rascepom".

Prema novom modelu, kako se svemir širi, apsolutno sve - od galaksija, planeta, atomskih čestica sve do vremenskog kontinuuma - sa vremenom će biti rascepljeno pre nego što zauvek nestane.

Ipak, naučnici napominju da još uvek nije vreme za paniku i da bi do takvog razvoja događaja, odnosno završetka postojanja naše planete, a ujedno i nas samih, moglo doći tek za 22 milijarde godina.

Zemlja
Zemlja / Izvor: Profimedia

Od praska do rascepa

"Teorija velikog rascepa objašnjava kako će s vremenom doći do kidanja konzistentnih materija, a samim tim do atoma i molekula. Mislim da nije netačno niti nepravedno reći da je to jedan dramatičan scenario", kazao je matematičar koji je radio na otkrivanju teorije Velikog rascepa, dr Marčelo Diskonzi.

Postanak

Nauka je poprilično uverena da je Zemlja nastala Velikim praskom pre 13.8 milijardi godina. Tada je nastala veoma gusta masa koja je počela da se širi do trenutka kojeg imamo danas.

Iako je sudbina naše planete još nepoznata, ovi naučnici su na dobrom putu. Širenjem svemira doći će do pucanja i najjednostavnijih veza.

"Ono što sa sigurnošću možemo da tvrdimo je da se svemir širi i da se širi sve brže, ubrzava. To je zapravo jedina činjenica koju znamo, a koja nam je pomogla u otkrivanju teorije o rascepu", dodaje Diskonzi.

Takođe, prema njihovoj teoriji, širenje svemira moglo bi biti sve brže i brže, a čestice bi krenule da se udaljavaju jedna od druge do beskonačnosti, a onda bi nastupio "Veliki rascep".

"S matematičke strane znamo šta to podrazumeva, ali šta za fiziku to znači, teško je predvideti. Postoji neka vrsta takmičenja između takozvane crne energije koja pokušava sve više da proširi svemir i gravitacije koja ga drži zajedno. Pitanje je ko će pobediti?", rekao je Diskonzi i dodao da je "scenario velikog rascepa prirodna posledica jednačina".