clear sky
8°C
25.04.2024.
Beograd
eur
117.1643
usd
109.4482
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

OVO SIGURNO NISTE ZNALI: Šta sve možete da zahtevate kad zovete taksi?

07.10.2015. 11:34
Piše:
SrbijaDanas/A.K.
taksi, devojka
taksi, devojka / Izvor: Profimedia
Građani koji zovu taksi servise imaju najzanimljivije zahteve: da sedišta ne budu previsoka, da automobil ne bude stariji od 3 godine, da ne bude baš ta marka. Ali, sve češći je zahtev da taksista ne bude pušač.

Iako je zakonom zabranjeno, i kažnjivo, da se u automobilima taksi servisa puši, klijenti ili to ne znaju, ili ne veruju da će vozači poštovati to pravilo, pa kada zovu taksi, naglašavaju operateru da vozač nikako ne bude pušač.

- To je diskriminacija, na šta to liči, to je isto kao da ja neću da primim u vozilo nekog ko jede beli luk, razljućeno nam govori jedan beogradski taksista.

- Ne pušim u vozilu, i što sad traže da sam nepušač.

No, kako nam predsednik taksi udruženja, i član "Pink taksija", Aleksandar Bjelić objašnjava, vozači su sa tom zabranom upoznati, i niko nema prava da se ljuti i pominje diskriminaciju.

- Mi imamo 7,8 hiljada poziva dnevno. Normalno je da ima najrazličitijih zahteva, da sedišta ne budu visoka, da auto ne bude "Dačija Logan", da auto ne bude stariji od tri godine. Klijenti uslugu plaćaju, i mi poštujemo zahteve stranaka. Da li je to razumno ili ne, mi nećemo da ulazimo u to. To je suština, objašnjava Bjelić.

taksi vozač
taksi vozač / Izvor: Profimedia/ilustracija

Evidencija u taksi servisima, ko je pušač, a ko ne, postoji, i to je, kako saznajemo, normalna stvar.

On za Srbijadanas.com objašnjava i da je možda razlog što se traže vozači-nepušači to što iako stranka zna da vozač neće zapaliti cigaretu tokom vožnje, ne voli da osete miris duvana na odeći vozača.

Jasan je motiv svake kompanije da udovolji mušterijama od kojih i živi. Čini se da diskriminaciji ovde nema mesta, ni pomena:

- Mi zapošljavamo i pušače i nepušače, ali jednostavno oni koji žele da dođu kod nas znaju da je kod nas poslovna politika takva da mogu da ostanu bez vožnje, ako stranka traži da vozač bude nepušač, kaže naš sagovornik.

Pravila su tu, pa vozači mogu da pravila mogu da prihvate ili ne, i to nije nimalo diskriminatorski - nikom nije zabranjeno da puši, ali ne tokom vožnje, kaže Bjelić. 

Sledeći put kad budete zvali taksi, razmislite šta biste sve mogli da tražite od taksi servisa? 

Piše:
SrbijaDanas/A.K.
07.10.2015. 11:34