clear sky
16°C
15.05.2024.
Beograd
eur
117.1155
usd
108.571
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

Počelo suđenje južnokorejskom kapetanu i članovima posade (FOTO)

11.06.2014. 05:03
Piše:
Srbija Danas
Počelo suđenje kapetanu i članovima posade potonulog trajekta
Počelo suđenje kapetanu i članovima posade potonulog trajekta / Izvor: Beta

GVANGDŽU - Oni su čekali na ovaj dan skoro dva meseca, da pogledaju posadu nesrećnog trajekta u oči i kažu im kako su se osećali. U sudnici, u jugozapadnom gradu Južne Koreje Gvangdžu, rođaci više od 300 poginulih putnika dobili su svoju šansu.

Vikanje i vrištanje na kapetana Li Jun Seoka i 14 članova posade dominiralo je procesom. U izjavi za medije, predstavnik porodica je rekao da su možda prošle nedelje od 16. aprila i potonuća trajekta, ali da njihova tuga i bes nisu.

Kapetan trajekta Li Jun Seok
Kapetan trajekta Li Jun Seok / Izvor: Profimedia

"Za nas, vreme je stalo", rekao je on. "Kada vidim učenike kako nose školske uniforme, osećam se kao da će se moje dete vratiti kući i reći: Tata, kući sam".

Iako ništa ne može da vrati nastradale, suđenje ipak namerava da donese određeni stepen pravde, iako obe strane imaju različite ideje o tome šta ona podrazumeva, prenosi CNN.

Predstavnik južnokorejskih porodica
Predstavnik južnokorejskih porodica / Izvor: Beta

Li se izjasnio da nije kriv povodom optužbe za ubistvo.

Prema njegovom advokatu, kapetan već živi sa krivicom zbog činjenice da je napustio trajekt pre nego što su svi spaseni. Njegov advokat Li Gvang-Jae rekao da je Li bio za kormilom broda tek šest dana, bio je poslednji koji se spasio od svih članova posade, a uz to nije bio zadužen za utovar tereta.

Kapetan trajekta Li Jun Seok
Kapetan trajekta Li Jun Seok / Izvor: Beta

Istražitelji su saopštili da je ogromna količina tereta, kojeg je bilo dvostruko veća od limita trajekta, kao i neuspeh da se taj teret veže i osigura pravilno, bili delimično odgovorni za prevrtanje trajekta Sevol, koji je prevozio 476 putnika i članova posade.

"Zabrinut sam da oni, koji su više odgovorni, prebacuju krivicu na okrivljenog", rekao je advokat.

Međutim, neki u sudu nisu bili ubeđeni i usledila je vika nakon izjave advokata odbrane. A nije ni tužilaštvo.

Majka poginulog deteta
Majka poginulog deteta / Izvor: Profimedia

Prema njihovoj verziji događaja, članovi posade su mogli da obave daleko efikasniju operaciju spasavanja. Mogli su da poslušaju zahteve za pomoć, umesto da ih ignorišu. Mogli su da zbrinjavanje putnika učine svojim prioritetom, umesto što su se pobrinuli o sebi.

Prema navodima tužilaštva, ono sto su nekoliko članova posade uradili može se sumirati u jednoj reči: ubistvo.

Protest članova porodice ispred sudnice
Protest članova porodice ispred sudnice / Izvor: Beta

Kapetan i tri člana njegove posade suočavaju se sa optužbama za ubistvo. Ako budu osuđeni, mogu dobiti smrtnu kaznu, iako je prošlo skoro dve decenije otkako je poslednji put smrtna kazna izvršena u Južnoj Koreji.