light intensity shower rain
16°C
22.05.2024.
Beograd
eur
117.1138
usd
107.8893
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

POSRĆE, ALI JE JOŠ NAJJAČI: Mek otvara još 700 lokala!

22.04.2015. 09:23
Piše:
Beta
Mekdonalds
Mekdonalds / Izvor: Profimedia

Prodaja najvećeg lanca brze hrane na svetu, Mekdonaldsa, izgleda, posrće već više od dve godine.Ima li kraja tome?

Kompanija je istovremeno uhvaćena u spiralu loših novinskih naslova, što se najverovatnije neće skoro okončati.

Ni kvartalni rezultati poslovanja Mekdonaldsa, koji će biti objavljeni sutra, najverovatnije neće biti bolji nego do sada i ima naznaka da će njegova dominacija i dalje bledeti, jer na scenu stupaju novi igrači. Ali, ne treba već pisati umrlicu tom gigantu brze hrane, jer on ima mnoge prednosti u odnosu na svoje rivale. 

Mekdonalds ima više od 14.300 lokacija u SAD, zbog čega je on uobičajena opcija za mnoge korisnike. Buritov lanac Čipotl je u fazi rasta, ali uprkos tome ima samo oko 1.800 objekata. 

Zbog problema, Mekdonalds planira da uspori rast na najniži nivo u poslednjih pet godina, ali pojam "usporavanja" je relativna stvar, jer Mek planira da u ovoj godini u svetu otvori još 600 do 700 restorana, na postojećih 36.200 koliko već ima. 

Sve je reklama

Mekdonalds ima ogroman marketinški aparat, najviše zahvaljujući tome što njegove franšize moraju da izdvoje najmanje četiri odsto prihoda za reklame. 

Ta ogromna količina novca deli se u dve grupe: jedan deo ide u reklamiranje na nacionalnom nivou i tiče se opšte slike kompanije, a ostatak ide na reklame na regionalnom nivou i treba da privuče mušterije u njene restorane. 

Reklama ne mora da bude skupa da bi bila dobra, ali činjenica da Mekdonalds u tu svrhu odvaja veliki novac, svakako je velika prednost za njega u odnosu na konkurente. Mekdonald, takođe, ostvaruje prihod mnogo veći od svojih konkurenata, te je tako 2014. u proseku svaki njegov restoran zarađivao 2,5 miliona dolara.

Primera radi, Burger king je u proseku zarađivao po 1,2 miliona dolara. Mekdonalds svoju dominaciju najviše može da pripiše popularnosti svog doručka. Obožavaoci Mekdonaldsovog doručka već dugo traže od tog lanca brze hrane da ga nudi i posle 10.30, na šta je on odogovorio celodnevnim doručkom u svom restoranu u San Dijegu. 

Za nevolje sa kojima se suočava Mek, delimično je, navodno, zaslužna promena u svetu te industrije, u kojoj sve više malih igrača počinje da predstavlja izazov za velike momke. Ako se taj trend nastavi, Mekdonalds neće možda biti u stanju da se održi.  Istovremeno, lako se zaboravlja da je Mek i ranije imao probleme i iz njih se uspešno izvukao.