Posustaje potrošačko poverenje u Nemačkoj
BERLIN - Potrošačko poverenje u Nemačkoj posustaje u svetlu rasta zabrinutosti oko uticaja krize u Ukrajini i na Bliskom istoku na najveću evropsku ekonomiju, pokazali su rezultati ankete istraživačke kompanije GfK.
"Eskalacija sukoba u Iraku, Izraelu i istočnoj Ukrajini, kao i posledice sankcija nametnutih Rusiji utiču negativno na potrošače i njihova ranije optimistična očekivanja", navodi GfK.
"Neizvesnost oko prognoze rasta nemačke privrede značajno je porasla. Sa druge strane, očekivanja potrošača povezana sa platama i spremnošću da troše još uvek su na relativno visokom nivou", navodi kompanija.
GfK prognozira da će u septembru indeks poverenja domaćinstava oslabiti na 8,6 sa 8,9 poena iz avgusta. Indeks se izračunava na osnovu odgovora oko 2.000 doamćinstava o njihovim očekivanjima na polju plata, spremnosti da troše i celokupne ekonomije u predstojećim mesecima.
Ranije ove nedelje, avgustovski indeks poslovne klime kog izračunava ekonomski institut Ifo pao je više nego što se očekivalo na najniži nivo u poslednjih 13 meseci.