light rain
14°C
28.04.2024.
Beograd
eur
117.1527
usd
109.2537
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

Slovenci i Hrvati varaju Evropu: Kupe nov auto kući, pa ga preprodaju u EU po većoj ceni

14.02.2015. 12:13
Piše:
Tanjug
SUV automobili čekaju kupce na parkingu auto-salona
SUV automobili čekaju kupce na parkingu auto-salona / Izvor: Profimedia/ilustracija

U Hrvatskoj je sve prisutnija praksa koju neki nazivaju "jednodnevnim registracijama" vozila, po kojoj se automobili kupljeni i registrovani u toj zemlji po nižim cenama u kratkom roku prodaju na tržištima Evropske unije po višim cenama.

Prema pisanju Tportala, sve autoindustrije utvrđuju cenu automobila za svako pojedačno tržište s obzirom na standard u konkretnoj zemlji. Kako je Hrvatska među najsiromašnijim zemljama EU, cene automobila su među najnižim, čak do 30 odsto niže nego, recimo, u Skandinaviji.

Prema njegovim rečima, takva poslovna praksa u Hrvatskoj još nije toliko raširena da bi značajno uticala na volumen tržišta, za razliku od Slovenije, gde je, kako tvrdi, dostigla 30 odsto ukupne prodaje. Begić kaže da je veoma slična situacija i sa automobilima rent-a-car agencija, koji nakon letne sezone odlaze na strana tržišta.

Mnogi dileri su takvu situaciju iskoristili i prodaju bazirali na tome da se nov automobil, kupljen i registrovan u Hrvatskoj, odmah proda kao polovan poznatom kupcu u nekoj od zemalja u kojoj su cene znatno više.

Agan Begić, iz agencije Promocija Plus, navodi da automobilske trgovačke kuće deo novih vozila uvezenih i kupljenih od proizvođača registruju u Hrvatskoj, a zatim ih uglavnom roku od 90 dana izvoze, odnosno "iznose" u druge zemlje EU i prodaju poznatim kupcima.

Ta je operacija potpuno zakonita, a dileri zarađuju na razlici u ceni za hrvatsko tržište i cena u zemljama u koje ''iznose'' vozilo, gde realizuju "damping" prodaju. Pored toga, pripada im i povraćaj dela carine i PDV-a, kaže Begić.