clear sky
15°C
28.05.2024.
Beograd
eur
117.1199
usd
107.9446
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

SRBIN KOJI JE PRODAO FIRMU PEPSIJU ZA 200 MILIONA € : Prvi put o uspehu!

01.05.2015. 03:05
Andrej Jovanovic
Andrej Jovanovic / Izvor: Foto: Tanjug/Printscreen

Andrej Jovanović, jedan je od osnivača kompanije "Marbo", koja je pre nekoliko godina prodata Pepsiju za više od 200 miliona evra. Evo šta kaže o svom uspehu.

"Biciklom na mesec"

Jovanović će biti prvi čovek kompanije “Moji brendovi”, koja će objediniti  tri naša velika brenda, Knjaz MIloš, Bambi i Imlek, koje je kupio zajedno sa fondom "Mid Europa Partners".

U intervjuu za Nedeljnik ekskluzivno je ispričao da je ideja za "Marbo" čips rođena 1994. u Atini.

– Već sam imao dvoje dece, koja su svaki dan donosila kući iz zabavišta velike kese grickalica, i krenuo sam da razmišljam principom: “Zašto ne bismo mogli ovo da pravimo kod nas?”. Krenuli smo kao biciklom na mesec. Ništa nismo znali o tome.

Put kojim se ređe ide

Pronalazili su najbolje tehnologe i postepeno razvijali posao. Išli su putem iz Novog Sada ka Iloku, koji je vozio samo vojnike na ratište, da renoviraju napuštenu fabriku kad niko nije verovao da mogu nešto da naprave.

Ništa bez prijatelja

Kaže da je sve uradio zajedno s Bojanom Milovanovićem, svojim nekadašnjim klupskim drugom iz hokejaškog kluba Partizan.

– Boka i ja, koji smo sve ovo napravili, družimo se od moje desete, a njegove šesnaeste godine. Od tada smo zajedno i ne razdvajamo se, kaže Jovanović.

"Uspon Marba je trajao 14 godina" – ističe Jovanović.

TAJMING!

- Jedino što više vredi od bilo kog kapitala jeste tajming. Koliko god da imaš para i kapitala, ako imaš loš tajming, izgubićeš ga, a ako nemaš kapitala, a imaš dobar tajming, napravićeš ga – poručuje Jovanović.

 Problem velikih trgovinskih lanaca

– To je suštinski veliki problem za ovu industriju i za ovu sredinu kako bi se sačuvalo ono što ovu zemlju najviše interesuje, a to su radna mesta. Imamo mnogo proizvođača. Uzmite vodu, ima ih deset. Dođe vam, na primer, Lidl ili Delez, i on te uceni i kaže: “Moraš da mi radiš moju robnu marku”. Tu marže nema. A da bi ta proizvodnja opstala, moraš da otpustiš ljude i sve da “autsorsuješ”. E, tu je problem, jer ako neko neće, on ode kod drugog. To je suštinski društveni problem – primećuje Jovanović.

Pročitajte i: