clear sky
19°C
19.05.2024.
Beograd
eur
117.105
usd
107.8514
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

USVOJENI ZAKONI IZ OBLASTI ŽELEZNICE: Ciljevi - poboljšanje efikasnosti i bezbednosti

04.11.2015. 06:23
Piše:
Tanjug
Železnička stanica
Železnička stanica / Izvor: Profimedia

Skupština Srbije usvojila je izmene zakona o železnici i o bezbednosti i interoperabilnosti železnice, koje za cilj imaju poboljšanje efikasnosti železničkog sistema, njegovo integrisanje u tržište transportnih usluga, integraciju srpskih železnica u sistem EU, ali i poboljšanje bezbednosti u tom sektoru. Poslanici su raspravu o tim aktima završili još polovinom oktobra.

Izmenama Zakona o železnici uvedeni su podsticaji za železničke prevoznike i upravljače infratrukture za smanjenje poremećaja i poboljšanje efikasnosti mreže. Predviđena je liberalizacija železničkog saobraćaja, budući da će operaterima biti dostupna svaka deonica na kojoj se odvija saobraćaj.

Vlada Srbije je u obrazloženju tog akta navela da je zaostajanje u usklađivanju propisa Srbije koji se odnose na železnički saobraćaj u odnosu na propise EU i zaostajanje u restrukturiranju navedenih železničkih preduzeća, odnosno celokupnog sistema železničkog saobraćaja na teritoriji Republike Srbije, već dovelo do njihove nekompatibilnosti ili neusklađenosti i sa železnicama zemalja u okruženju i sa železnicama zemalja EU.

To je dovelo i do disproporcije u investiranju u železnicu u poređenju sa drumskom infrastrukturom, a razlog tome je što nijedan investitor ne želi da ulaže u nerestrukturisanu, zastarelo organizovanu i neefikasnu železnicu.

Protesti u Železnici Srbije
Protesti u Železnici Srbije / Izvor: Profimedia/ilustracija

"Neke posledice se već sada osećaju, a to je zaobilaženje Koridora 10, kao prirodno najpogodnijeg i najkraćeg puta iz zapadne Evrope za Tursku i Bliski istok i skretanje tokova roba na alternativne pravce kroz Rumuniju i Bugarsku", navodi Vlada Srbije.

Izmene Zakona o bezbednosti i interoperabilnosti železnice

Navela je i da je neophodno da članice EU železničkim prevoznicima omoguće status samostalnih operatora koji će poslovati na komercijalan način - u skladu sa zahtevima tržišta. Izmene Zakona o bezbednosti i interoperabilnosti železnice za osnovni cilj imaju obezbeđivanje razvoja i unapređivanja bezbednosti na železnicama i poboljšanje pristupa tržištu železničkih transportnih usluga putem izmena pojedinih nadležnosti Direkcije za železnice.

Aktom se usagalašavaju radna vremena voznog osoblja koje redovno učestvuje u interoperabilnom prekograničnom saobraćaju sa radnim vremenima u zemljama EU. Uvedene su i pooštrene kaznene odredbe za fizička lica koja krađama ugrožavaju bezbednost železnice. Poslanici su ratifikovali sporazume Srbije i Slovačke o međunarodnom kombinovanom transportu, Srbije i Mađarske o drumskom prevozu putnika i stvari i Srbije i Tunisa o drumskom prevozu putnika i stvari.