clear sky
25°C
19.05.2024.
Beograd
eur
117.105
usd
107.8514
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

RADITE NA REČNOM KRUZERU OVOG LETA: Mesečna zarada i do 2500 evra plus bakšiš

27.04.2016. 12:39
Piše:
Srbija Danas/24sata.rs
Rečni kruzer
Rečni kruzer / Izvor: Profimedia

Zvuči kao posao iz snova. Krstarite rekama Evrope, zarađujete između 1.000 i 2.500 hiljade evra mesečno, imate sopstvenu kabinu sa pogledom, a sve što treba da radite je da uslužujete goste. Život na rečnim kruzerima često izgleda kao idealan...

Međutim, ono što se ne zna je i da iza te idile stoji izuzetno težak rad.

- Glavna razlika između morskih i rečnih kruzera je rad na istima. I dok oko 200 konobara uslužuje goste na prekookeanskim borodovima, na rečnim ih je samo 5-6. To znači, ako se jedan razboli drugi moraju više da rade. Na rečnim kruzerima mora da se radi ozbiljno i samo profesionalci mogu da izdrže taj ritam. To se odmah vidi u prvim danima, jer oni koji misle da je ovo lak posao, brzo se vraćaju kući - ispričao je jedan pravni zastupnik kompanije koja zapošljava Srbe na rečnim kruzerima.

Potražnja za ovim poslom je, kaže, prilično velika.

- Mi zapošljavamo oko 20-30 naših ljudi mesečno. Najviše konobara i kuvara koji zarađuju između 1.000 i 2500 evra svaki mesec, plus bakšiš. Oni imaju i svoje kabine sa prozorom i besplatnim internetom, za razliku od prekookeanskih kruzera - dodaje on.

Sezona rečnih krstarenja traje od marta do novembra, a standardna ruta je Rajna-Majna-Dunav, te ovaj zastupnik tvrdi da je zbog toga potrebno znanje nemačkog i engleskog jezika.

Luka Beograd
Luka Beograd / Izvor: Profimedia

- Ljudi koji pričaju nemački ipak imaju blagu prednost zbog ove rute. Ona je ujedno i prilično primamljiva za naše ljude, jer su često kod kuće, pa nema ni nostalgije - dodao je on.

Da je ovaj posao zaista primamljiv za mlade ljude, dokazuje i Igor O. (26) koji će se uskoro otisnuti na jedan od rečnih brodova gde će raditi kao zamenik glavnog kuvara.

LETUJTE U SRBIJI: Od početka godine podeljeno 14.000 vaučera

- Rečeno mi je da ću raditi oko 10 sati, s tim što ću imati slobodne dane da izađem sa broda kada je usidren i, naravno, godišnji odmor. Težina posla zavisi i od pozicije u kuhinji, najniža je da pereš sudove, a najviša šef kuhinje. Kada si glavni u kuhinji, to je svakako najveći stres i pritisak jer moraš da organizuješ sve. Plata za najvišu funkciju je oko 2.400 evra, plus bonusi, dok je najniža plata u kuhinji 850 evra plus bakšiš od oko 400-500 evra - priča Igor.

Dunav
Dunav / Izvor: Profimedia

Mladi kuvar takođe deli mišljenje da je lakše raditi na rečnom kruzeru, nego na prekookeanskom, jer se, pre svega, zarađuje više, a bolji su i uslovi.

- Bakšiš je takođe veći, a s obzirom na to da se putuje Rajna-Majna-Dunav, u Beogradu sam svakih nedelju do mesec dana. Manji je obim posla, a i plata je jako slična. Kada bih se odlučio za prekookeanski brod, morao bih da platim kartu i put za dolazak do same luke gde je usidren, dok bi mi takođe trebalo i lekarsko uverenje, što nije nephodno za rečne brodove.

Ivan objašnjava i da je procedura za dobijanje posla izuzetno jednostavna, te da već kroz nekoliko dana znate da li ste dobili posao.

- Postoji nekoliko načina da se stupi u kontakt sa kompanijama koje zapošljavaju ljude na rečnim brodovima, a danas čak možete i preko Vibera da dogovorite posao. Često se rade intervjui preko kamere, a po završetku vam pošalju svu potrebnu dokumentaciju, kao i pismo sa kojim ideš u ambasadu po vizu. Zatim sledi potpisivanje ugovora i odlazak u zemlju gde je brod usidren, a sve troškove puta plaća kompanija - zaključio je on.