light rain
17°C
20.05.2024.
Beograd
eur
117.105
usd
107.8514
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

Zorana Mihajlović: Srušićemo Čumetovu bolnicu!

29.08.2014. 10:11
Zorana Mihajlović
Zorana Mihajlović / Izvor: Srbija Danas

Objekat u Surčinu u vlasništvu svedoka-saradnika Ljubiše Buhe Čumeta nema građevinsku dozvolu, nelegalno je građen godinama, a ni opštinska ni gradska inspekcija nisu nikad izašle na teren, što ukazuje da je tu bilo određenih dogovora,

Šta će biti s tim objektom koji je namenjen za bolnicu?

" Ministarstvo je zajedno s gradskom inspekcijom bilo na terenu, sačinjen je zapisnik i građevinskoj inspekciji je naloženo da odgovori na zahtev za legalizaciju ovog objekta. Koliko sam upoznata, Grad je odbio zahtev za legalizaciju".

Završena je javna rasprava o zakonu o planiranju i izgradnji. Kako će se rešiti problem konverzije?

“Postoje određene dileme u vezi s konverzijom, jer smo predvideli konverziju sa naknadom i bez naknade. Zemlje bivše SFRJ prvo su udarile konverziju bez naknade, a potom sprovele privatizaciju. Mi smo nažalost krenuli od kraja, prvo smo išli u privatizaciju i tek sada treba da uradimo konverziju. Najvažniji deo toga je objedinjena procedura za dobijanje građevinske dozvole za 28 dana, na jednom šalteru. Od jeseni sledeće godine počeće i da funkcioniše i postupak elektronskog izdavanja građevinskih dozvola".

U izradi je i zakon o legalizaciji bespravno izgrađenih objekata. Imamo saznanja da se po niskim cenama legalizuje blizu milion i po bespravnih objekata kako bi se uveli u katastar i kako bi država mogla da im naplati porez. Da li je to tačno?

“Razmatramo dve mogućnosti rešavanja legalizacije bespravno izgrađenih objekata. Sve dok to pitanje ne rešimo i ne povučemo crtu, stalno će se graditi nelegalno, a s tom praksom mora da se prekine. Nakon toga ni deset centimetar ne sme biti bespravno izgrađeno. Svi objekti koji su opasni po život ljudi, biće srušeni".

Zorana Mihajlović
Zorana Mihajlović / Izvor: Youtube Printscreen

Šta se dešava sa Vojvodinom, hoće li biti promena?

“Želimo da formiramo koncentracionu vladu i što pre krenemo u rešavanje životnih pitanja građana Vojvodine, jer se u njoj već dugo loše živi, s obzirom na potencijal koji ima. Verujem da će vlada biti formirana do kraja septembra i nadam se da će brzo uspeti da od Vojvodine napravi važnu evropsku regiju, koja će postati motor razvoja Srbije".

DS i opozicija prebacuju vam da pokušavate na silu da preuzmete vlast u Vojvodini. Tvrdi se da to radite ucenama i otimanjem poslanika?

“Odakle ta osionost kad znaju da ih samo četiri odsto građana podržava, a oni i dalje vladaju i još postavljaju neke uslove i napadaju druge. Uništili su Vojvodinu, nije im mesto da je i dalje vode”.

Ako ne uspete da formirate vladu u Vojvodini do kraja septembra, da li su izvesni novi izbori?

“Uvek sam za izbore, ali verujem da ćemo prevazići krizu i formirati vladu”.

Šta mislite o ideji da uspešni biznismeni umesto postavljanja na funkciju u javnim preduzećima budu angažovani u preduzećima budu angažovani u preduzećima i restruktuiranju?

“Trenutna vrednost projekatam u javnim preduzećima u sektoru saobraćaja iznosi tri milijarde evra i ono što je JP potrebno jeste, pre svega, poitička podrška da se reforma sprovede. Međutim, ukoliko tzv. tajkuni iskreno žele da pomognu i dokažu svoje znanje , možda bi pre trebalo da se usmere ka preduzećima u restruktuiranju i tamo pokrenu proizvodnju".

Najavili ste da sve putarske firme moraju da poštuju rokove, jer će im u protivnom biti oduzet posao. Koja firma prva može da se nađe na crnoj listi?

“Crne i bele liste su neophodne jer su se u prethodnom periodu pravili dogovori u četiri oka s ministrima, putevi su se gradili bez plana i prioriteta. Mnogi su se zbog toga opustili i mislili da se neću dovoljno angažovati jer to nije moja struka. Ko ne poštuje rok, platiće penale, a sa njim će biti raskinut ugovor", izjavila je Mihajlović u intervjuu za Kurir.