clear sky
13°C
14.05.2024.
Beograd
eur
117.1197
usd
108.716
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

ČASTITE IH GODINAMA: U stvari, Fejsbuk NIKAD nije ni bio BESPLATAN! (FOTO)

29.08.2019. 14:33
Piše:
Srbija Danas
Facebook se plaća
Facebook se plaća / Izvor: Profimedia

Zaradio je milijarde, besplatno.

Šef Fejsbuka Mark Zakerberg od samog osnivanja društvene mreže isticao je da će njeno korišćenje biti besplatno, ali čini se da je tome došao kraj. I kad se sve sabere, nikada nije ni bio besplatan. 

STVORILI SU REMEK-DELA I PROPALI: Telltale games se vraćaju u igru! (VIDEO)

STVORILI SU REMEK-DELA I PROPALI: Telltale games se vraćaju u igru! (VIDEO)

Fejsbuk je gotovo neprimetno promenio slogan koji su koristili gotovo od svog osnivanja. Tako na početnoj stranici više ne stoji "Besplatno je i uvek će biti", već "Brzo je i jednostavno".

Ipak, čini se da ova promena zapravo ima veze sa načinom na koji Fejsbuk posluje i sa pravilima Evropske unije.

Facebook
Facebook / Izvor: Profimedia/ilustracija

Nije tajna da su osnova na kojoj Fejsbuk bazira svoj poslovanje korisnički podaci, koji se smatraju najvrednijim delom ove društvene mreže. Iako su iz Fejsbuka u nekoliko navrata ponovili kako su korisnici vlasnici svih objavljenih podataka, takođe su potvrdili i kako koriste te podatke da bi oglašivačima prodali marketinški prostor.

Advokat Hoze Antonio Kastiljo smatra kako je do promene slogana došlo upravo zbog korisničkih podataka. Kako je pojasnio za Biznis Insajder, Evropski parlament je u maju prihvatio direktivu koja po prvi put prepoznaje razmenu podataka kao oblik plaćanja. To znači da korisnici svojim podacima plaćaju pravo na korišćenje društvene platforme, a samim tim ona ne može biti reklamirana kao besplatna za korišćenje.

Da li ovo znači da ćemo, osim svojim podacima, za korišćenje Fejsbuka plaćati i novcem, ostaje da vidimo. I upamtite - svaka fotografija ili reč koju objavite na Fejsbuku znači još novca u džepovima Marka Zakerberga.