few clouds
21°C
27.04.2024.
Beograd
eur
117.1527
usd
109.2537
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

OPASNOST PO PROFILE: Pokušajte da već danas obrišete Tinder i Spotify

30.05.2017. 13:53
Piše:
Srbija Danas/Telegraf
Ah
Ah / Izvor: Profimedia

Krah...

Istraživanje portala Business Insider otkrilo je da veliki broj internet kompanija prodaje podatke o svojim korisnicima trećim stranama, odnosno oglašivačima. Međutim, iako to zvuči kao nešto što je protivzakonito i ugrožava privatnost, sve to lepo piše u uslovima korišćenja koje gotovo niko ne čita kada počinje sa korišćenjem nove aplikacije ili servisa.

Mnoge kompanije su ipak izjavile kako nemaju plan da to i učine, odnosno da ne čine to aktivno, dok su druge odbile da komentarišu vlastite uslove korišćenja.

Tinder je jedan od servisa koji imaju bogatu kolekciju korisničkih podataka, a što ne čudi posebno – zbog povezanosti s Facebook profilom korisnika. U uslovima korišćenja im jasno stoji kako mogu da dele lične ili druge podatke u obliku računarskih podataka (anonimno) s trećim stranama poput oglašivača, savetnika i drugog, u svrhe reklamiranja, poslovnih analiza i slično.

UTEHA ZA ONE KOJI SE NE HVALE TELEFONOM: Najbolji je zvanično OVAJ! Među jeftinijima i veliki broj nas ga ima

Tinder aplikacija za upoznavanje
Tinder aplikacija za upoznavanje / Izvor: Profimedia/ilustracija

Spotify je takođe na listi, a navode kako prikupljaju podatke za potrebe usavršavanja vlastitog servisa i oglašavanje. Ovo je zapravo preko potrebno za neke od ključnih funkcija servisa poput Discover Weekly, koji analizira šta korisnici vole da slušaju i pruža im personalizovane “playliste”. I Šveđani navode kako su podaci anonimni, a za Business Insider su izjavili sledeće:

- Podatke koje delimo s partnerima koristimo jednostavno za to da poboljšamo korisničko iskustvo, donesemo relevantan sadržaj i reklame korisnicima na besplatnoj verziji usluge i izgradimo nove i inovativne proizvode za sutrašnjicu. Spotify ne prodaje korisničke podatke, a njihova privatnost i sigurnost nam zauzimaju najviši prioritet.

Spotify
Spotify / Izvor: Profimedia

SVI JE IMAMO NA SVOM TELEFONU: Ako izbrišete OVU aplikaciju baterija će vam trajati DUPLO duže

Lyft u svojim uslovima korišćenja kratko objašnjava kako mogu da dele i informacije s trećim stranama, za poslovne potrebe. Te informacije su anonimne. Za Business Insider su izjavili tek kako ‘trenutno ne prodaju korisničke podatke i nemaju skorih planova za to’.

Pandora takođe navodi da deli zaštićene podatke korisnika s trećim stranama, opet – za potrebe poslovnih analiza, oglašavanja i slično.

Bilo kako bilo, svi važeći servisi korisnicima pružaju jasnu sliku o uslovima korišćenja i pravilima vezanim za privatnost. Mesta za bes teško da može biti, ali ako neko već želi da sačuva apsolutnu privatnost – pa, na to treba jednostavno zaboraviti u današnje doba.

KORIŠĆENJE NAVIGACIJE POSTALO PREVIŠE OPASNO: Morate prestati već danas ili će vam se desiti...