clear sky
17°C
29.04.2024.
Beograd
eur
117.1527
usd
109.2537
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

Ove ljudske osobine morate izučiti pre nego što uplovite u svet digitalnog marketinga

13.12.2017. 13:30
Piše:
SrbijaDanas
Google Chrome
Google Chrome / Izvor: Profimedia

I ptice na grani znaju napamet mantru svakog ko je makar i zakoračio u svet digitalnog marketinga – sadržaj je ključ.

Dok se mnogo bavimo alatima koji su nam neophodni za dobijanje lajkova, lidova, konverzija, klikova i drugih članova porodice svakog marketara koji radi na internetu, malo pričamo o tome koje ljudske osobine moramo da unesemo u svaki sadržaj koji pustimo u etar.

Kojoj god "target grupi" da pripadamo i kakvim god sadržajima da nas "gađaju", reagovaćemo ukoliko su ispoštovani osnovni principi ljudske prirode. Naravno, da je toliko lako i da su svi ljudi isti demografske analize bi izgubile svaki smisao, ali zaista postoje načini da sadržaj koncipiramo tako da zagolica određene ljudske osobine i ukoliko ovu činjenicu koristimo u skladu sa potrebama svoje ciljne grupe, ona može biti najbolji CTA.

Koje su to osobine?

NESTRPLJIVOST

Čak i ljudi koji ne cupkaju dok čekaju lift, oni koji mirno stoje u redu u banci, nemaju problem s tim da sto puta objasne istu stvar, nisu baš toliko strpljivi na internetu. Razlog možemo potražiti u tome što smo bombardovani informacijama sa svih strana, pažnja je rastrzana i jako ju je teško održati.

Svaka pretraga na internetu odvija se po istom šablonu - "želim da što pre stignem do informacije koja mi je potrebna". Kada ste poslednji put bili na drugoj stranici Google search-a? Upravo je nestrpljivost i teško održavanje fokusa prosečnog internet korisnika uzrok tome. Setite se ovoga pre nego počnete da se premišljate da li vredi ulagati u SEO.

Google
Google / Izvor: Srbija Danas

 RADOZNALOST I VOAJERIZAM

Ljudska priroda je takva da ne može da odoli novim informacijama. Radoznalost je ključ koji stvara milionske preglede na YouTube-u, portalima, bilo da su uzrok klikbejt naslovi, koristan "how to" sadržaj - ljudi će uglavnom uraditi ono što želite, ukoliko im date nešto što zadovoljava njihovu potrebu da budu informisani na način na koji žele da budu.

Kada ovu osobinu prilagodite svojoj ciljnoj grupi i u skladu sa tim servirate sadržaje, dobićete željene reakcije bilo da je reč o cipelarniku Jelene Karleuše ili usko specijalizovanom videu za IT stručnjake.

EMOCIJE

Veliki engagment koji prave postovi koji izazivaju tugu, sreću, bes ili strah, jasan su signal da publici moramo dati emotivan naboj kroz sadržaje koje plasiramo.

Međutim, ovde postoji i druga strana medalje - vodite računa da svoj brend formirate tako da ljudima ponudi pravu emociju i iskrenu empatiju; samo na ovaj način gledano dugoročno izazivanje emocija kroz sadržaj će dati rezultate.

Postove tipa ,,lajkuj da ova beba ozdravi" i slične viđamo svakog dana, i ljudi zaista i dalje reaguju na njih, ali ukoliko ste ozbiljni u poslu, ovo nije način na koji želite da gradite svoj brend.

LJUBAV PREMA PRIČI I PRIČANJU

Onda kada brend ponudi istinsku vrednost svojim krajnjim korisnicima, odnos ,,mi smo super, kupite naš proizvod" transformiše se u mnogo dublju vezu.

Ovde ključnu ulogu igra storytelling - priče o nastanku brenda, misiji, viziji, proizvodima, CSR aktivnostima, pažljivo kreirani testimonijali i mnogo drugih sadržaja dovode do poverenja i razvijanja odnosa koji više liči na odnos dve osobe, a manje na odnos "koorporativna mašinerija" i pojedinac.

Bez obzira da li vam prija ukus čuvenog Schweeppes-a ne možete a da ne verujete u sliku konzumenta ovog napitka koji je kroz razvoj brenda stvoren. Schweeppes je "za muškarce, a ne za dečake, za žene, a ne za devojke". Kroz komunikaciju ultimativne muževnosti i ženstvenosti, brend je stvorio sliku o krajnjem korisniku kao neodoljivom pripadniku svog pola, posebnom kada je reč o mnogim aspektima, i najvažnije - Schweeppes je samo za iskusne, one koji znaju o životu mnogo više nego ,,obični ljudi". A to želi da bude svako, zar ne?