few clouds
19°C
27.04.2024.
Beograd
eur
117.1527
usd
109.2537
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

Fascinantna priča: Zašto Apple logo tako izgleda?

29.02.2024. 13:41
Piše:
Srbija Danas/ B92
epl kompjuter
epl kompjuter / Izvor: Profimedia

Nema osobe na svetu koja je imala dodira sa tehnologijom, a da ne prepoznaje čuveni Apple logo kad ga vidi. A da li znate zašto izgleda baš tako?

Priča počinje 1977. godine, kada je Stiv Džobs tražio od jedne agencije da napravi jednostavan logo koji će biti utisnut na Apple računare.

Jedan prsten da svima gospodari: Prikazan Galaxy Ring (FOTO+VIDEO)samsung galaxy S22

Jedan prsten da svima gospodari: Prikazan Galaxy Ring (FOTO+VIDEO)

Trejderi su optimistični u pogledu rastuće cene mem koina kao što je $BONK. Da li će oni podstaći sledeći značajan skok?meme

Trejderi su optimistični u pogledu rastuće cene mem koina kao što je $BONK. Da li će oni podstaći sledeći značajan skok?

NEVEROVATNO: Google gasi još jednu popularnu aplikacijugoogle play store

NEVEROVATNO: Google gasi još jednu popularnu aplikaciju

Prvobitno je bio predložen rukom nacrtan logo koji je prikazivao Isaka Njutna pod drvetom jabuke, ali je ovo bilo previše komplikovano. Na projektu je radio čovek po imenu Rob Janof, kome je Džobs dao samo jednu instrukciju: "Nemoj da bude slatko".

Janof se fokusirao na prikaz jabuke, pre nego na tipografiju. Ovo je bio otklon od dotadašnje prakse, jer su HP ili IBM imali logo baziran baš na slovima.

Janof je počeo sa jednostavnom siluetom jabuke, uz list na vrhu. Međutim, mnogi su mešali jabuku sa trešnjicom, jer imaju sličan oblik, a nije bilo konteksta koliko bi voćka trebalo da bude velika.

Da se reši ova dilema, Janof je dodao odgriženi deo, kako bi ljudi identifikovali logo sa jabukom, a da dizajn i dalje ostane jednostavan. Pored toga, dodato je i šest šarenih pruga koje su označavale mogućnost proizvoda da prikazuju slike u boji, što je bila revolucionarna funkcija za to vreme.

Postoji i mit da je odgriženi deo jabuke aluzija na "bajt" u tehnologiji (bite = eng. odgristi). Međutim, Janof je u jednom intervjuu rekao da to nije istina, ali da je u pitanju "čudna, lepa slučajnost".