Prevara je prolazila vekovima - Rafaelo nije radio na ovom delu sam: Zbog jednog detalja cela nacija je u šoku
Rafaelo je imao pomoć u slikanju jednog od najznačajnijeg dela.
Misteriju oko Rafaelovog remek-dela „Madona od ruže“ (Madonna della Rosa), koja se nalazi u muzeju Prado u Madridu, možda je rešio algoritam veštačke inteligencije razvijen u Bredfordu, piše londonski „Gardijan“.
Za sliku koja prikazuje Mariju, Josifa i bebu Isusa, sa Jovanom Krstiteljem kao detetom, smatralo se da je Rafaelovo delo sve dok se u 19. veku nisu pojavile sumnje da je u izradi slike učestvovao još neko.
Njena SMRT obavijena je VELOM MISTERIJE: Ovo je JEDINA fotografija pokojne kćerke Eve Ras koja je dospela u javnost
NJIHOVA LJUBAV POČELA JE NA SNIMANJU JEZIVIH SCENA Gagi Jovanović je ZAUZETU Branku Pujić ovako odvojio od dečka: "Imala sam momka kada sam ga upoznala, ali..."
Seljanka iz Donje Mutnice glumila je staru Petriju u "Petrijinom vencu": Muž joj nije dozvolio da primi ZLATNU ARENU, a ovu BOL je nosila čitav život
Posle početnog testiranja, kasnijom, detaljnijom proverom u kome je pregledan deo po deo slike, veštačka inteligencija je zaključila da je Josifovo lice jedini deo slike koje nije delo Rafaelovih ruku, već nekog drugog umetnika, objavljeno je u časopisu Heritedž sajens.
- Koristili smo autentične Rafaelove slike kako bi trenirali kompjuter da prepoznaje njegov stil do najsitnijeg detalja, od pokreta četkice, palete boja, senčenja i svakog drugog aspekta. Kompjuter vidi mnogo dublje nego ljudsko oko, sve do mikroskopskog nivoa - istakao je profesor Hasan Ugail, direktor Centra za vizuelno računarstvo i inteligentne sisteme Univerziteta u Bredfordu.
Algoritam je u potpunosti razvio profesor Ugail, koji kaže da VI može da prepozna autentični Rafaelov rad sa 98 odsto preciznosti.
Istraživači su takođe testirali još jednu sliku o kojoj se raspravljalo, poznatu kao Hado Madona, koja je izložena u Hado Hausu u Aberdinširu, a za koju su istoričari prvobitno verovali da je Rafaelovo delo, da bi kasnije bila pripisana drugom umetniku, Inocenci da Imoli.
Istoričar umetnosti Bendor Grovenor, tvrdio je 2016. godine da je to, ipak, Rafael, što je program VI potvrdio.
Srbija Danas/K.L.