clear sky
16°C
29.04.2024.
Beograd
eur
117.1527
usd
109.2537
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

Sav najbolji sport biće na Areni

08.08.2020. 12:46
Piše:
Srbija Danas/Blic
Fudbalski večiti derbi
Fudbalski večiti derbi / Izvor: MN Press

Direktor TV Arenasport Nebojša Žugić o planovima.

U poslednjih godinu dana velika je borba za sportska prava između Arene i Sport klub kanala. U centru pažnje su NBA liga, španska Primera, ali razgovara se i o Ligi šampiona, pravima na englesku Premijer ligu. Direktor Arena sporta Nebojša Žugić u intervjuu za „Blic“ kaže da je Srbija odavno veliko tržište za prenos sportskih takmičenja.

Liga šampiona se vratila, i donosi nam fantastičan fudbal

Liga šampiona se vratila, i donosi nam fantastičan fudbal

MALERI KAKVIH NEMA: U PSŽ-u povređene sve ZVEZDE, od danas i trener u GIPSU (FOTO)

MALERI KAKVIH NEMA: U PSŽ-u povređene sve ZVEZDE, od danas i trener u GIPSU (FOTO)

ZVEZDA JE DUŽNA 35 MILIONA EVRA: Evo koliko DUGUJE Partizan (FOTO)

ZVEZDA JE DUŽNA 35 MILIONA EVRA: Evo koliko DUGUJE Partizan (FOTO)

- Sasvim je logično da sportska televizija teži da u svojoj ponudi ima najatraktivnija takmičenja, odnosno najbolji sadržaj, jer to je ono na osnovu čega se vrednuje njen kvalitet, odnosno ono zbog čega se gledaoci opredeljuju da svoje vreme provode uz njen program. Takođe je logično da kada na tržištu postoji konkurencija, postoji i tržišna utakmica u kojoj se konkurenti bore za primat. Rast cena je nešto što je neminovnost u takvim situacijama, ali zahvaljujući dobrim poslovnim rezultatima, racionalizaciji bespotrebnih troškova i preusmeravanjem ušteda, stvorili smo uslove da ovu utakmicu igramo.

Srbija jeste veliko tržište i uvek je to bila, samo do sada Arena nije davala svoj maksimum pa je tavorila u senci konkurencije. Moram samo dodati da se pod tržištem, kada govorimo o sportskim pravima, ne možemo ograničiti samo na Srbiju već to tržište podrazumeva sve ex YU teritorije, jer se prava najčešće i kupuju za sve te teritorije, što dodatno usložnjava situaciju, ali sa druge strane čini ovu tržišnu utakmicu još zanimljivijom i atraktivnijom. To je još jedan od razloga zbog čega smo otpočeli i sa emitovanjem Arene u Sloveniji.

Svedoci smo te ozbiljne tržišne utakmice, možete li nam otkriti šta se tu novo dešava i zbog čega je toliko bitan sportski sadržaj?

- Sportski sadržaj je svugde u svetu najatraktivniji sadržaj, jer jedino u sportu prenosi uživo imaju toliku vrednost i draž. Utakmica je zanimljiva zbog neizvesnosti koju donosi, kada znate rezultat, to jednostavno više nije to. Film ili epizodu serije možete propustiti pa pogledati kasnije, koncert ili neki drugi događaj, takođe. To sa sportom nije slučaj. Sport se gleda uživo. TV Arena sport u poslednjih godinu, godinu i po dana ima novi pristup tržišnoj utakmici, konačno onakav kakav ova televizija zaslužuje. Borbenost, predanost, požrtvovanje na terenu i borba za svaku loptu je jedini način da se postigne rezultat.

Ekspanzija Sport kluba u periodu do pre dve godine posledica je pasivnog pristupa tržišnoj utakmici prethodnog menadžmenta Arene, koji je imao različit pristup poslovanju i različite prioritete od onih koje mi danas imamo. Njihov izbor je bio manje rada, više uživanja u privilegijama i izbegavanje tržišne utakmice, što je rezultiralo gubitkom nekih od najznačajnijih prava poput La Lige, KHL, NFL i mnogih drugih sadržaja, ali i stvaranjem utiska da konkurencija između dve sportske televizije zapravo ne postoji. Sada se situacija drastično menja. Arena nema nameru da čuči u senci konkurencije, već će se boriti za svaku loptu i igrati svaku utakmicu na pobedu. Naš gledalac zaslužuje kvalitet i mi smo dužni da mu taj kvalitet obezbedimo.

Pričate i o novim sadržajima. Šta je konkretno novo što nudite svojim gledaocima, odnosno šta to oni dobijaju a što do sada nisu mogli da vide na Areni?

- Ono što je upotpunilo našu košarkašku ponudu i učinilo je neodoljivom bilo kom ljubitelju košarke jeste NBA liga, najbolja i najprestižnija košarkaška liga na svetu. U toku je doigravanje prekinute sezone i na Areni možete svakodnevno pratiti rasplet sezone. Veliki korpus fanova koji ova liga na ovim prostorima ima uživaće u njoj minimum još pet sezona, na koliko smo ova prava obezbedili, a sudeći po zadovoljstvu naših američkih partnera i pre svega gledalaca, kvalitetom programa koji pored prenosa obuhvata emisije, intervjue, filmove i sve druge prateće sadržaje, još dugi niz godina. Pored najbolje svetske lige, tu je i takmičenje bivših sovjetskih republika VTB liga, španska, grčka košarka, FIBA liga šampiona…

Za ljubitelje fudbala najvažnija je vest da će se utakmice Lige šampiona i Lige Evrope i od sezone 2021/22. i dalje prikazivati na TV Areni sport. Tu je novo UEFA takmičenje, treće po snazi, ali za ove prostore ne i po zanimljivosti, jer će najveći broj klubova iz regiona upravo u ovoj ligi naći svoje mesto.

Nova-stara perjanica fudbalskog sadržaja, od sezone 2021/22. pa narednih pet godina biće španska La Liga, koja je bila na Areni do 2012, pa možemo reći da se Real, Barsa, Atletiko, Valensija i drugi velikani vraćaju kući. Portugalci će već od ove sezone pojačati našu fudbalsku ponudu.

Pored najatraktivnijeg evropskog fudbala, naši gledaoci uživaće i u vatrenim okršajima Meksikanaca i južnoameričkih fudbalskih majstora, što kroz nacionalne lige, što kroz Kopa libertadores i Kopa Amerika.

Najbolja reprezentativna i klupska takmičenja u rukometu takođe su deo naše ponude. Ima tu još mnogo atraktivnog sadržaja.

Da li su osim sportskih događaja u planu i neke autorske emisije, razvoj sportskog talk-show programa?

- Ako želite da budete ozbiljna televizija, nije dovoljno da samo prenosite utakmice, već i da se ozbiljno bavite pratećim sardžajem. Obezbeđeni sadržaj daje nam velike mogućnosti i mi intenzivno radimo na proizvodnji novih emisija kojima ćemo našem gledaocu obezbediti pun ugođaj. Posebno sam ponosan na našu revolucionarnu emisiju kada su u pitanju sportske televizije, emisiju „Putevima šampiona“ u kojoj sjajni voditeljski par Nina Radulović i Dejan Pantelić obilaze gradove iz kojih nam dolaze učesnici Lige šampiona. Emisija vrhunske produkcije spojila je fudbal, istoriju, kulturu, običaje, turizam... Nešto što nije viđeno do sada, nešto na šta smo jako ponosni, jer je delovalo tako daleko, a realizovano je i ispalo je odlično. Na žalost zbog pandemije ne znam kada ćemo sa ovim projektom nastaviti, ali imamo već ideje šta raditi dok traje pandemija, ima mnogo toga lepog da se vidi u našoj Srbiji, u našem regionu... Još jedan projekat nam je u pripremi i brzo će biti spreman. Nešto što će starijim gledaocima vratiti ono u čemu su svakog vikenda uživali godinama, a mlađim gledaocima pružiti uživanje koje nikada nisu imali prilike da dožive uz male ekrane.

Koliko su vam zanimljive, i gledaocima naravno, domaće lige u fudbalu, košarci, odbojci, rukometu, vaterpolu možda? Kolika su tu TV prava i da li se isplati?

- Očekivao sam ovo pitanje. Domaći sport je poseban fenomen. Lokalni rivalitet često je toliki, da gledanost domaćih derbija dostiže gledanost utakmica Lige šampiona. Ne pričam ovde samo o večitom derbiju, već i o utakmicama najpopularnijih klubova sa drugim timovima. Ovo pravilo važi i za druge zemlje u kojima poslujemo, te smo zbog toga uvek orijentisani ka davanju prostora domaćim ligama.

Domaća klupska takmičenja u fudbalu deo su naše ponude, prvenstvo Srbije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Crne Gore i Severne Makedonije mogu se pratiti na našim kanalima i gledaoci u njima uživaju.

Posvetićemo mnogo više prostora i nižim rangovima, kako bismo dali priliku i velikanima malih klubova da pokažu šta znaju, ali i koliko lokalni derbiji znače ljudima koji žive za svoje klubove iako oni neće igrati velika takmičenja. Za te ljude je njihov lokalni derbi Liga šampiona, dati gol komšijama iz susednog sela je od neprocenjive vrednosti.

ABA liga je nešto na šta smo posebno ponosni i čemu posebno posvećujemo pažnju. Najbolja regionalna košarka je izuzetno značajna jer se u njoj rađaju buduće zvezde evropske i svetske košarke. ABA 2 liga je fabrika talenata i u narednoj sezoni ćemo joj ukazati posebnu pažnju. Tu su i rukometna SEHA liga, vaterpolo Triglav liga, mnogo, zaista mnogo domaćeg sporta živi na Areni. Vodimo računa i o malim, manje popularnim sportovima. Imamo sjajnu saradnju sa Snuker savezom Srbije, prenosili smo Mountain bike balkanski šampionat iz Crne Trave… ima dosta takvih primera. U saradnji sa savezom polako vraćamo popularnost boksu, našem boksu koji je iznedrio ogroman broj šampiona.

Sportovi s loptom imaju svoju komercijalnu vrednost i tu je situacija mnogo drugačija kada govorimo o isplativosti. Mali sportovi, kao i oni koji su u prethodnim godinama neopravdano zapostavljeni, poput boksa, nemaju taj momenat ekonomske isplativosti, ali to nikako ne znači da ih ne treba promovisati.

Svaki sport zaslužuje podršku, svako dete treba da se bavi sportom jer bavljenje sportom pomaže u izgradnji zdrave nacije, razvija ne samo telo već i duh, takmičarski duh, a to je ono što je neophodno dolazećim generacijama dok stasavaju i postaju ljudi.

Među ljubiteljima sporta stalno se čuju žalbe kako ne mogu da gledaju ovu ili onu ligu, zbog različitih operatera i različitih kanala. Šta biste poručili tim ljudima, kako da gledaju sve što žele?

- Naša želja i naš cilj jeste da nas što veći broj ljudi vidi. Nije nam drago kad čujemo žalbe ljubitelja sporta da ne mogu da prate svoj omiljeni klub, kada ne mogu da gledaju omiljena takmičenja. Činimo i uvek ćemo činiti sve što je u našoj moći da dođemo do svakog ko želi da gleda naše kanale. Nažalost, ne ide to uvek glatko. Skoro sa svim operaterima u regionu imamo sjajnu saradnju. Uspostavljamo je i s onima s kojima je nikada nismo imali. Širimo svoju mrežu pružajući ruku svima. Neki nažalost ne žele da je prihvate. Jednostavno ne prihvataju svi uspeh naših kanala na isti način. Naviknuti na dominantan položaj na tržištu, nisu očekivali da će naša popularnost i naš kvalitet dostići ove granice. Nismo dobrodošli na SBB-u. Nikada nismo dobili poziv da im dostavimo ponudu. Jednostavno nas ne žele. Trenutno nas mogu videti korisnici Telekomove platforme, Supernove i korisnici svih malih operatera u Srbiji. Vidimo se i na mobilnim platformama tih operatera. Uskoro krećemo i sa sopstvenom aplikacijom koja će biti dostupna svima.

Radi se o aplikaciju Arena Cloud. Šta to konkretno znači za gledaoce?

- Aplikaciju smo osmislili i aktivirali zbog ogromnog interesovanja za serijal koncerata za komšije koji smo organizovali na početku pandemije u vreme vanrednog stanja. Tada smo putem nje omogućili gledaocima da prate koncerte, da prate sport, ali i naše ostale kanale. Nakon toga nastavili smo da razvijamo aplikaciju. Uskoro će Arena Cloud biti spremna za lansiranje u punom obimu. Svi će moći da gledaju naše kanale. Za to će im biti potreban samo internet. Biće jednostavna za upotrebu, dostupna svima i problem praćenja sporta, ali i ostalog programa koji emitujemo biće prevaziđen.

Neko će reći da je to još jedan način da se dodatno optereti kućni budžet ljubitelja sporta?

- Slažem se. Ali drugo rešenje ne postoji u ovom trenutku. Mada po broju poziva koje svakodnevno dobijamo i ogromnom interesovanju gledalaca za naše kanale, stekli smo utisak da je većina ljudi spremna da za aplikaciju izdvoji potrebna sredstva. To je i svetski trend takođe. Pogledajte samo primer Netflixa. Zašto ne bismo probali.

Rekli ste sportske i ostale kanale. Na koje kanale ste mislili?

- Arena Channels Group je medijska kuća koja proizvodi veliki broj kanala, na samo sportskih. TV Arena sport jeste najpoznatiji proizvod ove kuće, te smo iz tog razloga i odlučili da u nazivu ostavimo naš najprepoznatljiviji brend. Ali nisu sportski kanali jedino što mi proizvodimo. Tu su izuzetno uspešni filmski i serijski kanali SUPERSTAR TV i STAR TV na kojima gledaoci mogu videti najnoviji i najpopularniji domaći serijski program, filmske blokbastere i neke od najpopularnijih svetskih serija. AGRO TV svakodnevno obrađuje najaktuelnije teme iz sveta poljoprivrede. Izuzetno kvalitetan tematski kanal čija je gledanost vredna respekta. Turistički kanal BALKAN TRIP nastao je po uzoru na svetske brendove koji se bave ovom tematikom, istovremeno je lokalizujući na Srbiju i region, uz promociju još nekih zemalja koje po nama nisu dovoljno zastupljene na ovim prostorima iako to svakako zaslužuju. Ovaj kanal takođe je pravo osveženje jer nas upoznaje sa lako dostupnim destinacijama koje svako od nas može sebi priuštiti.

TOXIC TV napravio je pravi bum u dostupnoj ponudi muzičkih kanala. U rekordnom roku postao je ubedljivo najgledaniji muzički kanal. Njegova popularnost je tolika da smo već morali razviti poseban TOXIC RAP kanal, a u toku je i priprema TOXIC FOLK kanala.

Emitujemo i tematski kanal posvećen najbrže rastućoj industriji na svetu, ARENA E-SPORT. Njegova popularnost među gejmerima takođe je prevazišla očekivanja.

U pripremi je i specijalizovani kanal posvećen sve popularnijim borilačkim sportovima, ARENA FIGHT, koji će takođe biti pravo osveženje u moru ovih kanala i koja će, siguran sam, ljubitelji borilačkih sportova obožavati kao i kanal ARENA 1X2 koji će biti prvi kanal svoje vrste na ovim prostorima.

Širenje u regionu

Region je zanimljiv svim medijima, zbog razumljivosti jezika i sličnog mentaliteta. Vidimo i vaše namere za širenje u tom smeru, kreće i sa planovima u Sloveniji. Da li ste možda malo zakasnili?

- Nikada nije kasno. Sav zaostatak ćemo nadoknaditi. Radimo na tome svaki dan. Prisustvo u svim zemljama regiona je neophodnost. Krenuli smo s emitovanjem u Sloveniji i zadovoljni smo prvim reakcijama gledalaca. Zadovoljni smo tretmanom kod operatera. Jako lepo smo dočekani u Sloveniji.

Realizovaćemo velike planove

Od vas smo čuli danas puno velikih planova, ambicioznih. Verujem da imate ideju kako to sve da sprovedete, ipak da li je sve što planirate realno?

- Politička stabilnost i ekonomski razvoj Srbije uslovi su koje su naš predsednik i Vlada mukotrpnim i predanim radom stvorili iako je pre osam godina to delovalo nemoguće. Telekom je do pre dve godine delovao kao posrnuli gigant koji se neće nikada oporaviti. Ne samo da se oporavio, nego je kompanija za primer čiji su poslovni uspesi i pozicioniranje na tržištu zaista respektabilni.

Dakle, ne postoji izgovor da se ne radi, ne postoji izgovor da su uslovi za poslovanje loši i da je teško raditi. Bilo bi sramota da nismo postavili tako ambiciozan plan i da ne verujemo u njegovu realizaciju. Pre dve godine ova kompanija imala je, kako ja volim da kažem, četiri i po kanala, jer je Arena sport 5 emitovana samo u popodnevnim i večernjim satima. Danas imamo 12 kanala i još tri u pripremi.

Pre dve godine mogli smo da sanjamo ovakav sadržaj. Danas je on realnost. Pre dve godine poslovanje u Sloveniji je bila misaona imenica. Danas po broju gledalaca ne zaostajemo za Sport klubom. Luka Dončić pre neko veče nije obarao košarkaške rekorde, ali je zato obarao rekorde u gledanosti zajedno sa TV Arenom sport.

BONUS GALERIJA

Pogledajte kako izgleda Tejlor Vord, devojka Rijada Mareza.

The referenced media source is missing and needs to be re-embedded.