Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

РЕВОЛУЦИЈА У РУМУНИЈИ: Dacia производи ривала Цитроеновом Амију!

01.07.2023. 10:04
Пише:
Србија Данас
dačija sandero
дачија сандеро / Извор: Профимедиа

Мали градски ауто...

Румски бренд Dacia разматра могућност производње малог, једноставног градског возила у стилу Цитроен Амија, у покушају да се укључи на брзо растуће тржиште градске мобилности.

СТАЊЕ НА ПУТЕВИМА: Појачан саобраћај! Ево колико се чека на граничним прелазима (ВИДЕО)

СТАЊЕ НА ПУТЕВИМА: Појачан саобраћај! Ево колико се чека на граничним прелазима (ВИДЕО)

ПРВИ "ЖИВИ" АУТОМОБИЛ: Да ли BMW покреће нови тренд?

ПРВИ "ЖИВИ" АУТОМОБИЛ: Да ли BMW покреће нови тренд?

РЕШАВАЊЕ ДИЛЕМЕ: Да ли стварно филмске индустрије УНИШТАВАЈУ квалитетне аутомобиле?

РЕШАВАЊЕ ДИЛЕМЕ: Да ли стварно филмске индустрије УНИШТАВАЈУ квалитетне аутомобиле?

Спринг се већ етаблирао као један од најпопуларнијих електричних аутомобила у Европи, али потенцијал да се допре до урбаног тржишта малих електричних возила остаје, како је шеф дизајна Давид Дуранд открио за Аутоцар.

Док се питао да ли је аутомобилима место у најзагушенијим урбаним срединама – „зашто вам треба ауто у центру града?“ – признао је да јавни превоз не одговара свима и да бицикли нису решење за мобилност свима. „Два точка су за многе људе опасна“, рекао је Дуранд. Он је признао да је обожаватељ приступа Цитроен Амија у пружању услуга градским возачима, а на питање да ли Dacia може да лансира конкурентски производ, рекао је: „Разматрамо све.”

Citroen Ami
Цитроен Ами / Извор: Фото: YoutubePrintscreen/AUT Пов дривр

Ами је један од најјефтинијих и најлакших електричних возила у Европи (технички је четвороцикл, а не аутомобил) и иде без скупе опреме као што су клима уређај и инфотаинмент систем. Dacia би без сумње кренула сличним путем када би ушла на тржиште четвороцикла, а прошлогодишњи Манифесто концепт (на првој слици) дао је назнаке о томе како планира да комбинује корисност са приступачношћу у будућим моделима.

Сваки од Дацијиних будућих производа је базиран на деривату ЦМФ-Б архитектуре матичне компаније Renault, осим за Спринг, који се базира на мањој, само електричној платформи ЦМФ-АЕВ.

Нејасно је да ли се ова платформа може још више смањити како би се обезбедила база за истински „под-А0“ градски ЕВ, али Renaultov нови бренд мобилности, Мобилизе, недавно је открио Дуо ЕВ (на другој слици), возило дизајнирано за шеме дељења аутомобила, и ово би се чинило логичном основом за било који Dacia еквивалент.

Дуранд је уверен да би европске владе требало да учине више да подстакну куповину малих електричних аутомобила. Указујући на јапанску класификацију 'кеи цар' као пример како регулатива може да подстакне прихватање аутомобила са ефикаснијим простором – нудећи пореске повластице, осигурање и паркирање за возила испод одређене величине – он је сугерисао да ће Dacia ући на ово тржиште само ако правни услови буду прави.

- Уредба још не постоји. Ништа не тера купце да купе аутомобил испод Спринга - рекао је он.

У међувремену, шеф продаје и маркетинга бренда, Ксавије Мартинет, сугерисао је да Dacia неће настојати да прошири своју линију са циљем да обезбеди конкурента у сваком сегменту:

- Морамо да знамо када да станемо. Не би требало да стигнемо до 15 возила. Требало би да задржимо ову дисциплиновану, ограничену понуду.”