Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ДО 100км/х ЗА МАЊЕ ОД СЕКУНДЕ: Ово је НАЈБРЖИ електрични аутомобил!

14.09.2023. 10:04
Пише:
Србија Данас
auto
ауто / Извор: Фото: ETH Zurich

Права звер...

Крајем прошле године, екипа студената са Универзитета у Штутгарту под називом ГреенТеам је направила електрични аутомобил с којим су поставили нови светски рекорд најбржег убрзања из места до 100 км/х.

ТЕМА ДАНА: Зашто се и даље гине на пружним прелазима?

ТЕМА ДАНА: Зашто се и даље гине на пружним прелазима?

ОД БАБЕ ДЕВОЈКА: Нећете веровати шта је направио од старе БУБЕ

ОД БАБЕ ДЕВОЈКА: Нећете веровати шта је направио од старе БУБЕ

ВЕРОВАТНО НИСТЕ ЗНАЛИ: Ручка на аутомобилу се не користи само за отварање врата, ево чему још служи

ВЕРОВАТНО НИСТЕ ЗНАЛИ: Ручка на аутомобилу се не користи само за отварање врата, ево чему још служи

Студентски прототип тркачког аутомобила с једним седиштем је до стотке стигао за 1,461 секунду, а представници Гинисове књиге тај подвиг су забележили као светски рекорд. Међутим, ове недеље, њихове колеге са Универзитета примењених наука и уметности у Луцерну и ETH у Цириху, на величанствен начин су поставили нови рекорд.

Наиме, њима је за убрзање до 100 км/х требало мање од једне секунде, тачно 0,956 секунди!

Нови успех је већ уписан у Гинисову књигу рекорда, преноси Јутарњи.хр.

О каквом се успеху ради можда најбоље открива поређење с једним од најбржих електричних аутомобила на свету - Римац Невером - која до стотке убрзава за 1,85 секунди.

Апсолутно све компоненте, укључујући и батерије, развили су сами студенти који су оптимизовали сваку њихову функцију. Захваљујући употреби лаганог карбона, њихов тркачки аутомобил је тажак само око 140 килограма.

Студенти су сами развили и посебан погонски склоп који обезбеђује импресивну снагу од 240 kW, односно око 326 КС.

‘Снага није једина важна ствар када се ради о постављању рекорда убрзања – ефикасан пренос те снаге на подлогу је кључан, каже Дарио Messerli, шеф аеродинамике у АМЗ-у.

Како би обезбедио снажну тракцију од самог почетка, тим АМЗ-а је развио неку врсту ‘усисавача‘ који држи возило залепљено на тло усисавањем.