Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

НИКОЛА: Није Тесла али има везе са струјом

15.02.2020. 14:56
Пише:
Србија Данас/Б92
Nikola Badger
Никола Бадгер / Извор: Фото: Twitter printscreen @Forbes

Стигао је нови електрични СУВ...

Такмичење ко ће да направи занимљивији и функционалнији електрични камионет се наставља.

Крај прошле године обележио је контроверзни Теслин Cybertruck, а у 2020. могао би да заблиста један други пик-ап на струју.

Компанија Никола објавила је техничке детаље и компјутерске рендере електричног пик-ап модела Бадгер.

ПРАВА ЗВЕР: Компанија SCC представила свој нови модел ТУАТАРА (ВИДЕО)

ПРАВА ЗВЕР: Компанија SCC представила свој нови модел ТУАТАРА (ВИДЕО)

ПОСТАЈЕ "ЗЕЛЕНИЈИ": Популарни Пасат прелази на електрични погон

ПОСТАЈЕ "ЗЕЛЕНИЈИ": Популарни Пасат прелази на електрични погон

ЛАГАНО ГУБЕ БИТКУ: Електрична возила све популарнија, дизел се спрема за пензију

ЛАГАНО ГУБЕ БИТКУ: Електрична возила све популарнија, дизел се спрема за пензију

У поређењу са Теслиним Cybertruckom, Бадгер има конвенционалнији, али и модеран дизајн спољашњости којом доминирају ЛЕД светла.

Возило је дужине 5.900 mm, пирине 2.160 mm и висине 1.850 mm.

На рендерима је приказана такозвана "доубле цаб" верзија, са два реда седишта поред товарног дела, а за сада није саопштено да ли ће Никола правити и "сингле цаб" опцију.

Занимљиво је да је у плану производња две варијанте. Иако су обе електричне, једна ће користити водонична горивне ћелије за производњу електричне енергије у самом возилу, док ће се друга ослањати искључиво на батерије и њихово пуњење на струјним прикључцима.

Класична електрична верзија биће опремљена литијум-јонском батеријама капацитета 160 kWh и имаће аутономију до 483 км. Модел са водоничним горивним ћелијама, са друге стране, моћи ће да пређе и до 966 км са пуним резервоаром водоника.

Овако велика аутономија биће постигнута захвлајујући томе што ће и варијанта са горивним ћелијама имати батерије које могу да се пуне путем кабла на пуњачима, па ће моћи наизменично да користи ускладиштену струју из батерија, као и ону која се добија из горивних ћелија.

Произвођач истиче да ће електрични камионет имати максимум снаге од 919 КС, док ће возачу стално бити на располагању 462 КС. Максимални обртни момент износиће 1.329 Нм.

Компанија Никола наводи да ће Бадгер моћи да повуче до 3.629 кг Планови за серијску производњу и цене овог пик-апа нису саопштени, а предвиђено је да возило буде представљено у продукцијској верзији у септембру 2020.