Нови Киа Соренто ће се сама паркирати на уским паркинзима
Киа је објавила да ће нови Соренто, који у Европу долази на јесен, бити опремљен новом функцијом даљинског паркирања (РСПА – Ремоте Смарт Паркинг Assist).
Систем с употребом дугмета на паметном кључу возачима олакшава померање возила на уским паркирним местима.
Соренто 4. генерације ће бити први модел Кије у Европи, који ће нудити РСПА, што ће олакшати паркирање овог великог спортског теренца на уским паркирним мјестима. Технологија је осмишљена с циљем лакшег излажења из возила и приступа возилу или када се возач и сапутници нађу у ситуацији када неко паркира преблизу њиховом возилу. РСПА ће у Европи бити расположив код дизелских изведби, зависно од тржишта и опреме.
Систем РСПА омогућава паркирање возила на даљину помоћу паметног кључа
Систем делује тако што возач и сапутници излазе из возила, док након тога завршни део паркирања у складу с датим упутствима систем обавља сам. Сорента је могуће померати и с паркирног места, ако због недостатка простора није могуће отворити врата. Возач може помоћу дугмета на паметном кључу усмерити возило у паркирно место или из њега.
Технологија аутономно контролише полазак, кочење и померање управљачког обруча с циљем (ис)паркирања возила, док уједно помоћу ултрасоничних сензора прати околину возила.
У пакету са РСПА је и систем за напредно препознавање пешака и препрека
Ако возило препозна евентуалну опасност од судара с возилима у покрету, бициклистима, или пешацима систем аутоматски кочи док се не уклоне препреке.
Сорентов нови систем даљинског паркирања биће расположив поред свих осталих технологија асистенције намењених сигурнијем паркирању и колико је могуће сигурном изласку с паркирног мјеста. Те технологије су систем за спречавање судара код вожње уназад (ПЦА – Реверсе Паркинг Collision-Avoidance Assist Реверсе) и систем за помоћ код вожње уназад (RCCA – Реар Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist).
ПЦА при брзини до 10 км/х током вожње уназад користи "рикверц камеру" и ултрасоничне сензоре за спречавање судара с пешацима или препрекама иза возила. RCCA употребом радара који прати возачеве мртве углове, као и препознавањем возила која приликом вожње уназад улазе у путању Сорента, омогућава сигурнију вожњу уназад. Оба система возача звучно упозоравају, а у случају потребе активирају и кочење.