ШОК У ЕВРОПИ: BMW укида ова три модела
BMW улази у нову еру са платформом Неуе Klasse, која доноси више од 40 нових или освежених модела до 2027. године.
Међутим, док стиже нова генерација возила, три позната BMW модела се повлаче из понуде због слабе продаје.
Крај за X4
Модел X4, представљен 2018. и освежен 2021, неће добити наследника са СУС мотором. Нова генерација X3 је стигла 2024, али BMW није развио купе-СУВ верзију.
Мањи X2 ће практично заменити X4, док се очекује да електрични iX4 стигне касније на Неуе Klasse платформи.
У немачком конфигуратору бензинац више није доступан, а из BMW-a је потврђено да ће се производња бензинских X4 верзија завршити 30. септембра 2025, док ће дизели нестати из понуде у новембру исте године.
Серија 8 одлази тихо
Луксузна Серија 8, лансирана 2018, никада није постигла велику продају.
Доступна као купе, кабриолет и Гран Цоупе, опстајала је захваљујући последњој верзији која је чинила већину продаје.
Моделска година 2026. биће последња, а лимитирана серија М850и Едитион М Херитаге (500 примерака) биће својеврсни опроштај.
Нема потврда о наследнику, нити о повратку Серије 6, па у BMW понуди као купеи остају само Серија 2 и Серија 4.
З4 излази из игре
Трећи модел који се гаси је З4 роадстер. Остаће у продаји до 2026. године у верзијама сДриве30и и М40и, након чега се производња у фабрици Магна Steyr у Грацу завршава на пролеће 2026.
Наследник није планиран, па BMW напушта сегмент роадстера.
Паралелно, и Toyota ГР Супра, технички близанац З4, излази из производње, а нови модел Toyota развија самостално.
Слаба продаја као кључни разлог
У Немачкој је од јануара до августа 2025. продато:
X4 – 1.916 примерака
Серије 8 – 659 примерака
З4 – 2.613 примерака
Заједно чине тек мали део од преко 160.000 продатих BMW возила у истом периоду.
Док BMW спрема електричне купее и СУВ моделе, љубитељи бренда се надају да ће Неуе Klasse донети нови спортски модел који би попунио празнину након З4.