Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Стиже нова Dacia Дустер!

05.11.2023. 22:05
Пише:
Србија Данас
dačija sandero
дачија сандеро / Извор: Профимедиа

Унапређен модел румунско-француског бренда...

Трећа генерација СУВ-а Dacia Дустер, истакнутог и добро продаваног СУВ модела, требало би ускоро да има свој деби. Дизајнерски ће се ослањати на концепт Бигстер (на слици), а на тржиште ће стићи почетком 2024.

ВАЖНО ЈЕ ДА ЗНАТЕ: Ауто се НЕ ПЕРЕ само да би ИЗГЛЕДАО ЧИСТО - Ово је још ВАЖНИЈИ РАЗЛОГpranje automobila

ВАЖНО ЈЕ ДА ЗНАТЕ: Ауто се НЕ ПЕРЕ само да би ИЗГЛЕДАО ЧИСТО - Ово је још ВАЖНИЈИ РАЗЛОГ

ДА ЛИ СТЕ СИГУРНИ ДА ЗНАТЕ: Како се правилно врши полукружно окретање? (ВИДЕО)Polukružno okretanje

ДА ЛИ СТЕ СИГУРНИ ДА ЗНАТЕ: Како се правилно врши полукружно окретање? (ВИДЕО)

ОБРАТИТЕ ПАЖЊУ: Ево колико гориво сме да буде у резервоару аутомобила - Може да га поквари ако дуже стојиGorivo

ОБРАТИТЕ ПАЖЊУ: Ево колико гориво сме да буде у резервоару аутомобила - Може да га поквари ако дуже стоји

Ако постоји произвођач аутомобила у одличној ‘’форми’’, то је несумњиво Dacia. Недавно је румунски бренд у власништву Renaulta прославио рекорд од 8 милиона продатих возила широм света, а сада се спрема да лансира трећу генерацију Дустера, модела чија продаја цвета на европском тржишту. Дустера је иначе у прошлој години одабрало нешто више од 197.000 купаца у Европи и преко два милиона укупно од 2010. када се тек појавио на тржишту. То га чини најпродаванијим СУВ моделом према приватним купцима на Старом континенту и уједно другим најпродаванијим Dacia моделом иза Сандера.

Како преноси Klix.ba, званичних информација још нема, али поједини медији блиски Дацији, објавили су да ће се презентација одржати за мање од месец дана, тачније 29. новембра у Португалу. Том приликом, Dacia ће представити и будуће планове компаније, почевши од уласка на нова тржишта Аустралије и Новог Зеланда, што је јасан показатељ да бренд има веома важне амбиције у светлу ширења и постизања рекордних резултата и у идућој години.

У ствари, постоје многе иновације које ће ускоро бити представљене с овим моделом. Дизјанери су већ припремили екстеријер који ће претрпити значајне промене, одступајући од претходне две верзије. Црпећи инспирацију из концептног аутомобила Dacia Бигстер, нови Дустер ће имати израженију маску, уводећи доминантнији дизајн који говори о модерности и одважности. Нови Dacia Дустер ће коначно напустити архаичну платформу Цлија 2. Новајлија ће као и остали актуелни модели Дације бити изграђен на модерној платформи ЦМФ-Б (Ренаулт Clio), најављујући нову еру за овај модел. Овај помак омогућиће уградњу хибридне технологије, али резултираће приметним повећањем величине. Дужина Дустера 3 ће премашити актуелних 4,3 метра на габарите са дужином од 4,4-4,5 метара. Ово повећање ће се претворити у пространију унутрашњост, дајући путницима комфорнији простор.

У Европи, будући Дустер би требало да буде опремљен 1,2 литарским 3-цилиндарским МХЕВ мотором од 130 КС, истом моторизацијом као код Renault Аустрала и низа других модела из Renault-Nissan Алијасне, али са мање снаге и за почетак само са ручним мењачем. Од 2025. би требало да стигне 4x4 ЛПГ бензинац, затим јачи 1,3 литарски турбобензински мотор и свакако аутоматски мењач.

Велики знак питања остаје цена, с обзиром на то да је Dacia идентификована као приступачнији бренд, па ће зато бити изузетно важно задржати ту филозофију. У овом тренутку основна верзија кошта око 16.000 евра, али у светлу напретка готово је сигурно да ће нова верзија премашити границу од 20.000 евра, највероватније да ће улазни 1.2 МХЕВ коштати око 22.000 евра. Међутим, очекује да Dacia подигне лествицу и по питању луксузније опреме нудећи панорамски кровни отвор, велики екран осетљив на додир, камеру за паркирање од 360 степени и електрично подесиво возачево седиште.

 

 

}