Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ТОЈОТА СУПРА СТИГЛА У СРБИЈУ! Спринтер граби стотку за 5,2 секунде, уз савршени баланс! (ФОТО)

14.09.2020. 23:00
Пише:
Србија Danas/kurir.rs
Tojota Supra
Тојота Супра / Извор: Фото: Twitter/sakriosamime

Нова, друга по реду, верзија ГР Супре располаже са снажним дволитарским турбо мотором који нуди 190 kW (258 КС) и 400 Нм, у веома широком опсегу обртаја

Актуелна пандемија променила је пуно тога, а у свету ауто-индустрије то се посебно одразило на планове за лансирање новитета. Одложени су сајмови и бројне промоције, а та принудна пауза у Србији је прекинута представљањем два изузетна аутомобила – перјаницама Toyotine спортске и lifestyle понуде – најновијим верзијама модела ГР Супра и Ц-ХР.

ГР Супра стигла је на тржиште прошле године, с тролитарским редним мотором максималне снаге 340 “коња”. Пета генерација уједно је и први глобални модел Toyota Газоо Рацинга, који се као спортско одељење јапанског произвођача истакао бројним победама и титулама у најзахтевнијим дисциплинама ауто-спорта. Новитет за ову годину је верзија 2.0, од које се пре свега очекивало да ГР Супру приступачнијом ценом приближи купцима спортских купеа традиционалне концепције мотор напред – погон назад. Изненађење је утолико веће, јер упркос мањој снази ГР Супра нуди тек незнатно слабије перформанце и ужитак у вожњи од годину дана старије и јаче верзије.

Оно што највише импресионира код ГР Супре 2.0 јесте идеалан баланс возила који је идентичан постигнутом код верзије 3.0. Упркос мањој маси од безмало 100 кг, која је и један од разлога што се није превише изгубило на перформансама, распоред оптерећења на осовинама остао је идеалних 50:50. Када се на то дода и златни однос између међуосовинског растојања и трага точкова (1,55), јасно је да је и ГР Супра 2.0 врхунски спортски купе који може да понуди пуно тога у вожњи.

Дволитарски турбо мотор, упарен с осмостепеним спортским аутоматиком, нуди 258 “коња” и максимални обртни момент од 400 Нм, који је доступан у веома широком распону од 1550 до 4400 обртаја у минуту. Максимална брзина је, као и код верзије 3.0, електронски ограничена на 250 км/х, а убрзања су и даље веома експлозивна – из страња мировања до 100 км/х ГР Супра 2.0 стиже за само 5,2 с!

На српском тржишту доступне су две веома богато опремљене верзије Ицон и Спорт. ГР Супра 2.0 Ицон кошта 58.400 ЕУР, док је цена за варијанту Спорт, с адаптивним системом ослањања, активним диференцијалом и кочницама већег капацитета, 60.900 ЕУР.

Нови Ц-ХР 2.0 Hybrid нуди боље перформансе и више стила

Након више од 400.000 продатих примерака, Ц-ХР је освежен, а промене су најуочљивије код светлосних група с најновијом ЛЕД технологијом. Промене на предњем делу подразумевају и нову, вишу позицију магленки, док стоп лампе у задњем делу спаја црна лајсна високог сјаја. Ентеријер је уз благи ретуш добио и нови мултимедијални уређај. Највећа промена ипак стиже код погона. Ц-ХР је добио нову дволитарску хибридну верзију, која нуди знатно унапређене перформансе.

Верзија 2.0 Hybrid Dynamic Форце располаже с комбинованом снагом од 184 “коња”, што омогућава убрзање до “стотке” за само 8,2 секунде. Моћније возне карактеритике, у складу с лидерском позицијом у класи на пољу екологије, прати веома ниска потрошња горива и штетна емисија. Toyotin кросовер просечно троши 4,0-4,3 литра на 100 км пређеног пута, док је у градским условима ту дистанцу могуће прећи са само 3,7-3,9 л. Емисија ЦО2 је само 92 грама (НЕДЦ), што значи да се уз овај аутомобил може поднети захтев за актуелне хибридне субвенције.

Лансирање освеженог Ц-ХР-а обележено је лимитираном серијом 2.0 Launch Едитион која долази с јединственом наранџастом бојом у комбинацији с црним кровом, мат црним наплацима од лаке легуре и ексклузивном опремом, попут ЈБЛ аудио система са девет звучника и система за једноставно, самостално паркирање с предњим и задњим сензорима (С-ИПА). TSS систем активне сигурности је, као и код свих нових Toyota, стандардни део опреме.