ВЕРОВАЛИ ИЛИ НЕ: Фиат Панда мења име у Пандина
У наредним годинама, асортиман италијанског бренда ће претрпети озбиљне промене. Тренутним 500, 600, Тополино и Гранде Панда придружиће се други модели који би Фиату требало да помогну у освајању већег дела светског тржишта.
А, пре нових модела, почела је промена имена на актуелним генерацијама. Тако је аутомобил који се од 1980. продавао под именом Панда сада постао Пандина! До сада је то био назив једног од нивоа опреме популарног градског аутомобила, али је Панда и званично променио име у Пандина.
Све ово је нека врста најаве да би и модел Гранде Панда који се производи у Крагујевцу могао да добије нови назив, врло вероватно са првим редизајном. Немојте да се изненадите, ново име ће да буде Панда! Капирате?! Панда... Пандина, Гранде Панда...Панда... Како се овога неко није сетио раније? Јесте? Па, наравно. Гранде Пунто је 2009. постао Пунто Ево, а касније само Пунто. Да се вратимо на Пандину. Аутомобил је добио два слова више, али је остао без 5 КС у благо хибридном системи са 1,0-литарски троцилиндричним бензинцем који сада развија 65 “коња”.
Што се нових аутомобила тиче, потврђено је да ће прво да се појави нови Фастбацк, купе СУВ који уместо крајем 2025. стиже тек на лето. Производња за Европу ће се одвијати у Кенитри, у Мароку, на бази Stellantisove платформе “Смарт Цар”. Ово возило ће бити директан наследник Фиата Типо. Планирани су електрични, хибридни и бензински мотори. Затим, у октобру 2026. године, на ред ће доћи нови, кутијасти СУВ, старија сестра Гранде Панде, који би, изгледа, могао да се зове Grizzly или Орсо (медвед на италијанском језику). Биће то класични СУВ који ће бити доступан у верзијама са 5 и 7 седишта, такође доступан као бензинац, хибрид и ЕВ.
Очигледно је да је ово само почетак, јер ће се Фиатова понуда, а посебно породица Панда, неумољиво ширити. Трећи модел који ће стићи 2027. године биће пикап верзија, за коју се очекује да ће се продавати и у Европи. Требало би да има предњи део у складу са дизајнерским језиком остатком понуде и задњи део са класичним товарним простором. Очекује се да ће бити дугачак приближно 4,4 метра.
Очекује се да ће 2028. да буде веома важна година за Фиат, који би могао да представи два нова модела - Пандину и Панду комби. Пандина је у ствари наследник Панде, док кампер комби дизајниран за оне који воле авантуре на отвореном, са практичним решењима за боравак у природи. Очекује се да ће нова Пандина дебитовати исте године и производиће се у Помиљану на новој платформи коју дели са следећом генерацијом Фиата 500е. Аутомобил ће имати сличне димензије као тренутни модел, али са стилом који је више у складу са остатком Панда породице и ретро додиром. Наравно, цела понуда ће имати заиста одличан однос квалитета и цене, са циљем да озбиљно изазове своје ривале у различитим сегментима у којима ће ови аутомобили бити позиционирани.