ЗВЕР: Први електрични Ферари од 1000 КС (ФОТО)
Први Ferrarijev електрични аутомобил имаће четворо врата, четири седишта, четири електро мотора са више од 1.000 КС и активно вешање. Овај модел (за сада под кодном ознаком Elettrica) биће лансиран током следеће године на потпуно новој платформи. Ентеријер ћемо видети крајем зиме, док ће се комплетна промоција се одржати на пролеће.
Ferrarijev звршни директор Бенедето Виња је наиме још раније прецизирао да ће "Elettrica" бити представљена у трофазном процесу. Виња је пре неколико месеци потврдио да ће компанија у почетку приказати само „технолошко срце“ електричног возила (то је урађено данас).
Друга фаза представљања ће се одржати почетком следеће године, када ће Ferrari представити „изглед и осећај концепта дизајна ентеријера“. Права светска премијера је заказана за неколико месеци касније, негде у пролеће 2026. године.
Према речима извршног директора, први купци ће добити своје аутомобиле у октобру 2026.
Ferrarijeva платформа за електричне аутомобиле је описана као платформа са минималним препустима, „изузетно кратким“ међуосовинским растојањем и распоредом инспирисаним Ferrarijevim „Берлинета“ (Цоупе) моделима.
Elettrica ће по најавама нудити „најчистије динамичке повратне информације, а истовремено олакшава приступачност и максимизира удобност“ – упоредиво са ГТ аутомобилима.
Ferrari такође наводи да је тежише 80 mm ниже „од еквивалентног модела са мотором са унутрашњим сагоревањем“.
Техничке спецификације Ferrari Elettrica:
Међуосовинско растојање: 2,96 м
Тежина: приближно 2.300 кг
Убрзање 0 до 100 км/х: 2,5 секунде
Максимална брзина: 310 км/х
Максимална снага на предњој осовини: 210 kW / 286 КС
Максимална снага на задњој осовини: 640 kW / 870 КС
Кумулативна снага: преко 1.000 КС у Боост режиму
Батерија: НМЦ, 122 kWh
Максимална снага пуњења: 350 kW
Процењени домет: преко 530 км
У једном разговору са аустралијским часописом Дриве, директор маркетинга производа Емануеле Карандо је споменуо да је „звук увек аутентичан у Ferrariju“. Додао је да ће то бити "прави Ferrari".
И Виња је најавио да ће први електрични модел ове компаније бити „јединствен, прави Ferrari“. Он уверава ентузијасте да додатна тежина потпуно електричног погона неће умањити динамику вожње.
Виња је такође рекао да ће овај произвођач аутомобила наставити да наглашава стил и перформансе у својим електричним возилима и да они неће изгубити „јединствени“ осећај бренда.
Виња је поновио да Ferrari ради на јединственим „звучним потписима“ за своје моделе; компанија је 2023. патентирала ЕВ издувну ноту. Он наглашава да ће технологија омогућити Ferrariju да „ради много ствари“ са њима.
Извршни директор, који је преузео кормило Ferrarija 2021. године, истиче да је уверен да компанија и даље може да пружи посебно искуство вожње тако што ће искористити технологију „на јединствен начин“.
Ferrarijev први електрични аутомобил, чија цена ће износити најмање 500 хиљада евра, означава важан корак за италијанског произвођача луксузних возила, изјавио је упућени извор за Реутерс.
Аутомобил ће се правити у новом производном погону ("е-зграда") који је отворен у Маранелу, при чему ће производња стартовати почетком 2026.
Лансирање 20 нових модела током наредних пет година
Нова понуда модела, коју је представио Бенедето Виња, предвиђа лансирање 20 нових модела током наредних пет година.
Од 2026. до 2030. године очекују се четири нова лансирања сваке године, за укупно 20 нових модела. Асортиман који ће се развијати током наредних неколико година, до 2030. године, састојаће се од 40% возила са моторима са унутрашњим сагоревањем, 40% хибрида и 20% електричних возила.
Развој производа је стога структуриран око три различита типа погонског склопа, са даљим развојем В6, В8 и В12. Међутим, хибридни системи се даље усавршавају. Ferrari ради на електрификацији од 2009. године и циљ му је да настави да улаже у истраживање.
Стратегија производње остаје фокусирана на понуду више модела у малим количинама, одржавање ексклузивности, а истовремено проширење портфолија и привлачење различитих купаца. Број произведених аутомобила неће се повећавати између 2026. и 2030. године, остајући на око 14.000 јединица годишње.
Стандардни производни аутомобили ће чинити преко 85%, док ће приближно 10% бити резервисано за аутомобиле специјалних серија као што су СФ90 XX Страдале или 296 Специале. Мање од 5% производње биће додељено Ф80 и серији Ицона.