Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Аутентични успех чувеног бренда - Алфа Ромео

17.06.2020. 22:34
Пише:
Србија Данас/Б92
Alfa Romeo
Алфа Ромео / Извор: Профимедиа

Невероватно...

Милион људи у дилерствима када је представљен и више од 680.000 продатих примерака укупно: подаци су који показују да је 156 један од највећих успеха бренда Алфа Ромео.

Alfa Romeo
Алфа Ромео / Извор: Србија Данас

Представљен је 1997. године и брзо је освојио купце и критичаре и однео престижну награду „Аутомобил године“ 1998.

Модел 156 био је изванредна комбинација снаге, иновација и класике, али је притом и оживео хроматска истраживања која су била део упечатљивих карактеристика модела Царабо и Монтреал.

КОЛИКЕ СУ ШАНСЕ: Сударила су се два жута Ламборгинија

КОЛИКЕ СУ ШАНСЕ: Сударила су се два жута Ламборгинија

Већ је познат дизајн новог X-Trail модела

Већ је познат дизајн новог X-Trail модела

Словенац отворено открио на чему је све штедео Голф (ВИДЕО)

Словенац отворено открио на чему је све штедео Голф (ВИДЕО)

снагу, лакоћу и контролу: вечне одлике генетског кода Алфа Ромео бренда.

Прелеп, узбудљив и рођени победник: за 10 година шампионата Гран Туризмо освојио је 13 титула.

Лимузина са спортским срцем

Скоро милион људи посетило је дилерства у недељу када су одржана „отворена врата“. Више од 100.000 поруџбина за неколико месеци. 680.000 укупно продатих примерака од 1997. до 2005. Ове бројке чине модел 156 једним од најуспешнијих АР модела у историји

Модел 156 представљен је светским медијима 1997. у Центро Цултурал де Белéм у Лисабону. Намере компаније биле су јасне: да направи лимузину која комбинује стил, изврсност и савршено динамично руковање, са савршеном равнотежом између перформанси и управљања. Формула производа која је 100% Алфа Ромео.

Циљ је био врло амбициозан - и резултат је био један од најбољих аутомобила с погоном на предњим точковима икада направљених.

Алфа Ромео и погон на предње точкове

Први аутомобили били су прављени с погоном на задњим точковима - али од почетка, хипотеза погона на предњим фасцинирала је дизајнере. Идеја је пала на памет Алфа Ромео дизајнерима у првом послератном периоду. Сата Пулига (Satta Пулига) и Бусо (Busso) су били уверени да ово решење има потенцијала, и почели су развојни програм који је за циљ имао да учини модел 1900 првим возилом с погоном на предње точкове овог бренда.

Међутим, компанија је одлучила да оде у другом правцу: почетком 1950-ih,raymatrala се идеја прављења мањег Алфа Ромео модела с погоном на предње точкове, што је довело до проучавања разних врста погонских система.

Међутим, ниједан од ових пројеката није достигао фазу индустријализације. Међутим одлука је само одложена. Алфа Ромео је одлучио да прошири своју гаму с моделом поред Giuliette: компактан модел у стилу „пуном паром напред“, који ће појачати продају.

Уместо тога, нови пројекат је поверен Рудолфу Хруски, „оцу“ различитих верзија модела Giulietta. Алфа Ромео му је доделио двоструку одговорност: да у исто време дизајнира нови аутомобил и фабрику где ће се он правити. Тако је настао Алфасуд, први Алфа Ромео модел са погоном на предње точкове

Алфасуд је настао како „на празном папиру“ тако и „на зеленим пољима“; био је то редак случај да се фабрика аутомобила пројектовала и правила како би производила конкретан модел. Аутомобил није имао техничка ограничења којих је морао да се држи, сем да буде веран циљевима производа.

„Очигледно је морао да има погон на предње точкове. И морао је да буде луксузни поткомпактни модел, аутомобил са пет седишта и врло великим пртљажником.“ Тако је Хруска описао пројекат неколико година касније.

Боксер“ мотор од 1,2 литра (с опречно постављеним цилиндрима) је био изабран уместо 4-цилиндричног мотора с линијски постављеним цилиндрима, јер је нижи и погоднији за аеродинамичан профил. Структура аутомобила с „двоструком запремином“ која је била осмишљена тако да побошља и приступ пртљажнику – запремине 400 литара, захваљујући чињеници да је резервоар смештен испод задњег седишта, уместо између седишта и дела за пртљаг. Ово је омогућило иновативан, функционалан и безбедан приступ који је одмах нашироко имитиран.

Алфасуд је био први важни захтев коју је преузео Ђорђето Ђуђаро (Giorgetto Гиугиаро) и показало се да је велики комерцијални успех. Како би се испоштовала сва ограничења простора и величине, млади стилиста је осмислио особину „high таил“ (висок реп) и повезао га с аеродинамичним предњим делом једноставном правом линијом.

Алфасуд је почео да се производи 1972. године, што је година када је производња бренда премашила милион примерака од оснивања. Алфасуд ће скоро достићи овај рекорд самостално, са 900.925 примерака произведених између 1972. и 1984. (а да не помињемо верзију Спринт). Постао је најпродаванији Алфа Ромео аутомобил.

Од рационализације производње до централизовања бренда

Године 1986. ИРИ (државни власник компаније Алфа Ромео од 1933.) продао је бренд групи ФИАТ - и, као и у свим процесима индустријске интеграције, првих неколико година посвећено је углавном рационализацији производње и ланаца снабдевања.

Године 1980. главна реч свих произвођача аутомобила била је „синергија“. Процеси и производи били су све више и више стандардизовани. Многе компоненте су се користиле на више модела због трошкова. Дизајнери су морали да поштују строга ограничења (као што је величина врата), што је пригушило креативност.

Наредних година, правила су релаксирана. Купцима се није допала превелика хомологација, и почели су да траже аутомобиле који су били упечатљивији. Личност бренда повратила је свој изгубљени значај, што је утицало на избор јавности. Ова прекретница променила је историју дизајна аутомобила на крају века.

Спортска вожња, високе перформансе, иновација (и стил)

За Алфа Ромео, то је значило повратак на почетке. Први велики корак било је поновно увођење упечатљивих карактеристика бренда помоћу оживљавања тима Алфа Цорсе, славног тркачког тима у коме је Енцо Ферари (Ензо Ferrari) направио своје прве кораке. Године 1993. модел 155 ГТА учествовао је у ДТМ, туризмо шампионату у Немачкој, и возио га је Никола Ларини (Ницола Ларини) - који је био први у 11 од 20 трка, вративши Алфа Ромео и то први пут на Nürburgring подијум.

Допринос дизајна био је велики. Модел 164 из 1987. године, први брендов главни аутомобил с погоном на предњим точковима, дизајнирао је Пининфарина... али од тада, улога интерног дизајнерског центра Центро Стиле Алфа Ромео почела је да постаје све важнија.

У Аресеу, технологије су се мењале, људи су се мењали, и процес се мењао. Нови системи који су радили уз помоћ рачунара уведени су за дизајнирање и израду прототипа. Тим Центро Стиле је укључен у дизајнерске платформе, и учествовао је и у изборима технологије - на крају крајева, оно што је функционално мора такође и да буде лепо, и обратно. Форма и суштина увек иду заједно: то је она „неопходна лепота" бренда Алфа Ромео.