Ауто вам нестварно "гута" гориво? Ево у чему је ГЛАВНИ ПРОБЛЕМ - Можете га решити по СМЕШНОЈ ЦЕНИ
Ако ваш ауто одједном почне да “гута” више горива, не одлажите проверу. Можда је реч о ситници која се решава за неколико евра
Кад се трошкови за гориво одједном повећају, стварни проблем често није на бензинској пумпи и у ценама горива, него испод поклопца мотора или чак испод аутомобила. Разлога за повећан апетит аутомобила има много, од начина вожње и временских услова до техничких кварова, а управо се на последњој групи најчешће крије узрок проблема.
Најједноставније је почети од онога што је видљиво. Неисправно напумпане гуме међу најчешћим су узроцима повећане потрошње. Ако су "прениско надуване", аутомобилу је потребно више енергије да би се покренуо, а то директно значи већу потрошњу горива. Уз то, гуме с прениским притиском брже се троше и више се греју, што може узроковати неравномерно трошење и слабију стабилност. Решење је једноставно - редовно проверавајте притисак у гумама, и то док су хладне, те обавезно проверите геометрију котача ако аутомобил не иде равно кад отпустите волан.
Још један често занемарени узрок је прљави филтер ваздуха. Кад се зачепи, мотор не добија довољно ваздуха, а мешавина постаје пребогата па мотор сагорева више горива него што је потребно. У екстремним случајевима потрошња може порасти и до десет посто. Срећом, замена филтера једноставан је и јефтин захват који се може обавити без посета сервисеру.
Ни уље и расхладна течност нису безначајни. Старо или погрешно одабрано моторно уље повећава трење и оптерећује мотор, што повећава потрошњу и до 15 посто. Исто важи и за расхладни систем. Неисправан термостат или вентилатор могу узроковати прегревање, а тада мотор троши више и ради под већим оптерећењем.
Ако основне ствари не помажу, треба проверити сензоре и системе управљања смесом. Квар на ламбда сонди (сензору кисеоника) ремети идеалан однос ваздуха и горива, што води до прекомерне потрошње. Слично важи и за сензор протока ваздуха: кад је оштећен, мотор не зна колико ваздуха добија, па убризгава више горива него што треба. У том случају на плочи с инструментима може засветлити лампица "Check енгине", али не мора. Зато повећана потрошња често буде први знак да нешто није у реду.
С временом се и убризгавачи горива могу запрљати, што доводи до неуједначеног рада и "цурења" горива у цилиндар. Професионално чишћење понекад помаже, но ако су инјектори озбиљно истрошени, замена је једино рјешење.
Не смеју се заборавити ни свећице, мале, али кључне компоненте које осигуравају правилно сагоревање. Истрошене или запрљане свећице стварају слабију искру, узрокују неуједначен рад мотора и повећавају потрошњу. У најгорем случају, долази до прескакања паљења, а тиме и оштећења катализатора. Преглед и замена свећица једноставан су начин да мотору вратите учинковитост и миран рад.
Сличан учинак може имати и квар на ЕГР вентилу, који враћа дио издувних гасова натраг у мотор ради смањења емисија. Ако се вентил заглави, смеса постаје неисправна, а мотор троши више. Решење може бити темељно чишћење вентила или, ако је потребно, његова замена.
У пракси, најчешћи узроци повишене потрошње горива своде се на неколико једноставних тачака: притисак у гумама, стање кочница, филтер зрака, свећице и сензори. Но и најмањи пропуст у одржавању може узроковати ланчану реакцију од лошег сагоревања до повећаног трошења делова и виших емисија.
Дакле, ако ваш аутомобил одједном почне да"гута" више горива, не одлажите проверу. Можда је реч о ситници која се решава за пар евра и неколико минута рада. А можда о квару који, ако се игнорише, може прерасти у знатно скупљи проблем. Редовна контрола основних система и правовремени сервис најбоља су заштита од непотребних трошкова и најлакши начин да ваш аутомобил поновно "пије" онолико колико треба и ни кап више.