Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Бежите од ових половњака јер их је после немогуће продати!

05.10.2022. 16:39
Пише:
Србија Danas/telegraf.rs
automobili
аутомобили / Извор: Профимедиа

То су модели аутомобила који су често "егзотични", али и који због разних проблема уопште нису тражена роба, и врло их је тешко продати

Пред вама је листа половних аутомобила који се врло тешко продају, а нажалост разлог је често субјективан. Знамо да се у Србији и региону највише цене немачке марке, па купци који не планирају да се "венчају" са аутомобилом и те како разматрају какав је одређени модел за каснију продају. Ако се не тражи или му цена пуно изгуби на вредности за кратак период, такав ауто дуго ће стајати на огласима. Ово је листа половњака за избегавање.

То су модели аутомобила који су често "егзотични", али и који због разних проблема уопште нису тражена роба, и врло их је тешко продати.

Италијанска егзотика

Ту не мислимо на Ferrari и Масерати који се тешко продају из неких других, пре свега финансијских разлога, већ на егзотичније моделе из понуде Алфа Ромеа, Ланције, па и Фиата. То нису нимало лоши аутомобили, и на листи су возила која имају купца, али на њега је потребно чекати.

Примера ради, Алфина лимузина опремљена одличним 2.4 ЈТД мотором се најчешће продаје за "мале паре", али се и најчешће ради о истрошеном моделу због ког је често на лошем гласу. Штета, јер очувани би модели могли да буду знатно бољи и од далеко развиканијих крстарица. Поуздани су, удобни, богато опремљени и врло брзи. Алфа 159 је најтраженија, док ћете 166 изузетно тешко продати, чак и по цени по којој неки купују електричне тротинете.

automobili
аутомобили / Извор: Профимедиа

Ланциа је ту у још горем положају. Thesis је већ заборављен, Ypsilon мало њих вози, па се понуда своди на Lybre и још старије Kappe. Улети и понека Пхедра. Све су то ок аутомобили, али нико их неће, неке ни бесплатно. Ако погледате доступност половних делова и цене истих, ствари постају јасније.

То су једноставно модели којих је мало на тржишту половних аутомобила, мало је заинтересованих, па и на успешну продају треба чекати.

Француски луксуз

Ако изузмемо култне аутомобиле попут Цитроеновог ДС-а и CX-a, француске луксузне крстарице су најбољи примери аутомобилске инфлације. Цена им дословно пада на дневном нивоу, а као половни могу да прођу само уз крајње ниску цену. То не значи да су лоши, напротив. Renault 25 и Сафране, Цитроен XM, Peugeot 605 данас уживају култни статус и цена им расте.

Они новији су ипак катастрофално улагање. Понуда је лоша, цена ниска, а сервиси и те како скупи. Ту најгоре пролазе Renault Вел Сатис и Цитроен Ц6, и њих се готово није могуће решити.

Угашене марке и недоступни модели
Уз речено запамтите још два правила. Прво је да можете да заборавите да ћете се модела са других тржишта лако решити. Бар оних новијих јер нико не жели модел за ког нема делова. Примера ради, америчко издање Форд Фоцуса није ништа лошије, али ће на новог власника чекати месецима.

У горој су ситуацији само они који возе моделе угашених марки. Daewoo и касније Chevrolet нису велики проблем, али имати Ровера је већ изазов на који су ретки спремни. Сервиси су скупи и понуда је оскудна, посебно ако говоримо о понуди половних делова.

Власници Сааба могу бити нешто задовољнији. Култна марка је производила одличне аутомобиле, створене да трају, па они трају и даље. Изгледају одлично, још боље се возе, али зато сервиси постају све већи проблем. Ако планирате продају, урадите то што пре.

За крај смо оставили оригиналне моделе које су нудили велики произвођачи у време док су имали храбрости да буду оригинални.

Споменућемо неке: Јагуар X-Type у караванском издању, Мерцедесова Р класа и Ауди А2, који је и у данашњим оквирима изузетан аутомобил, пише Index.hr.

Кад се подвуче линија, све се своди на једно правило. Ако нисте љубитељ неке одређене марке и модела, а волите да мењате аутомобиле – не филозофирајте. Стопите се с масом и бирајте из излога са највећом понудом.