БИЋЕ САЧУВАНО ХИЉАДЕ ЖИВОТА: Аутомобили добијају нови обавезан део опреме!
Судари приликом вожње у рикверц више неће бити проблем? Нови систем у аутомобилима могао би да сачува хиљаде живота.
Вожња уназад и даље представља један од највећих ризика од незгода у друмском саобраћају. Једно од четири обарања пешака догађа се задњим делом возила, а према подацима које је објавио Allianz, судари при паркирању узрокују штету од око 4,5 милијарди евра сваке године.
Тренутно поређење система које је спровео Немачки аутоклуб (АДАЦ) показује да би модерна технологија могла спречити многе од ових инцидената. Тестирано је десет различитих возила са системом помоћи при кочењу у нужди (ЕБА) за маневре вожње уназад.
Системи различитих произвођача знатно су се побољшали у поређењу с првим тестом 2019. године, када ниједно возило није успело успешно да изврши све задатке, пише Ревијахак.
Сада четири од десет модела (BMW, Волво, Форд и Volkswagen) детектују све препреке својим системима кочења у нужди и доследно избегавају сударе са људима или предметима.
Hyundaijev систем кочења у нужди такође добро функционише, са тек мањим проблемима при малим брзинама (8 км/х).
Ипак, неки системи и даље захтевају дораду: Мерцедесов систем је уопштено поуздан, али није детектовао лутку на дечјем аутићу иза возила, Шкодин систем помоћи детектује неке препреке, али реагује прекасно, док BYD-ov систем добро реагује на пешаке и бициклисте који прилазе са стране, али не зауставља возило због стационарних препрека.
Према подацима које је објавио Allianz, ови системи могли би спречити отприлике половину свих несрећа при вожњи уназад. Неки системи већ нуде снажну, поуздану заштиту по разумној цени.
АДАЦ препоручује да произвођачи инсистирају на стандардној уградњи ових система. У многим случајевима, потребни сензори су већ уграђени, па би додавање функције путем ажурирања софтвера такође била практична опција.
Возачи морају бити сигурни да ће се систем помоћи активирати према задатим подешавањима сваки пут када се возило покрене.
Обавезна уградња система помоћи при наглом кочењу уназад је, дакле, неминовност. Док је систем аутоматског кочења за вожњу унапред обавезан за сва нова возила у ЕУ од средине 2024, систем за вожњу уназад још није дефинисан законима.
Но и то ће се вероватно променити у будућности.