Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

"СВЕ СЕ ПРОЈЕКТУЈЕ ЗА МОТОРНА ВОЗИЛА" Пешаке нико не види, а на сваких 65 сати један изгуби живот

18.01.2024. 09:24
Пише:
Србија Данас/ Време
Gužva,-Saobraćaj
Гужва,-Саобраћај / Извор: Србија Данас

Саобраћајни инжењер Игор Велић критикује своје колеге.

Прошле године су у саобраћајним удесима погинула 134 пешака у Србији, саопштио је МУП у среду (17. јануар). То значи да на сваких 65 сати по један пешак изгуби живот, док је повређених далеко више.

ПАЖЉИВО ВОЗИТЕ: Могућа је поледица на коловозу - ОБУСТАВА САОБРАЋАЈА у овим деловима Србијеsaobraćaj

ПАЖЉИВО ВОЗИТЕ: Могућа је поледица на коловозу - ОБУСТАВА САОБРАЋАЈА у овим деловима Србије

КАДА ЋЕ СТИЋИ У СРБИЈУ? Погледајте НОВЕ ЛЕЖЕЋЕ ПОЛИЦАЈЦЕ (ВИДЕО)ležeći policajac

КАДА ЋЕ СТИЋИ У СРБИЈУ? Погледајте НОВЕ ЛЕЖЕЋЕ ПОЛИЦАЈЦЕ (ВИДЕО)

ПИТАЊЕ КОЈЕ СВЕ МУЧИ: Хоће ли аутомобили ПОЈЕФТИНИТИ у 2024. години?polovni automobili

ПИТАЊЕ КОЈЕ СВЕ МУЧИ: Хоће ли аутомобили ПОЈЕФТИНИТИ у 2024. години?

МУП наводи да је чак четвртина пешака је погинула на местима где би њихова безбедност требало да буде неприкосновена – на пешачким прелазима, аутобуским стајалиштима, код школа и чак и на тротоарима.

На возаче се апелује да пазе како возе. Али, апели су већ годинама узалудни ако се ништа друго не предузима, рекао је раније саобраћајни инжењер Игор Велић за њузлетер Међувреме.

- Брзина је фактор број један - навео је Велић. - То је узрок половине незгода у Србији. Волимо да возимо брзо.

- Треба нам саобраћајно васпитање. У многим европским земљама је то битан део школовања, и узима се да може смањити број незгода за 20 до 40 одсто - сматра он.

Само Нови Сад прави неке помаке

Према броју смрти на друму, Србија каска петнаестак година у односу на просек ЕУ, а око 25 година у односу на Шведску, као једну од земаља са најбезбеднијим саобраћајем.

Велић се последњих година највише занима неким срећнијим градовима као што су Стокхолм или Осло, где се вози највише 30 на сат и улице се праве тако да предупреде незгоде.

- Колико у Београду има тротоара који су заузети паркираним возилима где пешаци губе простор за кретање? Превише је аутомобила, а надлежни не реагују - критикује Велић.

Наводи да се последњих година позитивни помак примећује само у Новом Саду – онде се ставља акценат на бициклистичке стазе и успорава саобраћај.

Све за јачег

За укупно лоше стање овај саобраћајни инжењер криви своје колеге: - Они све пројектују за моторна возила. Професори, људи из секретаријата за саобраћај или МУП-а напросто не виде децу, пешаке, бициклисте. Само виде аутомобиле. Имамо много стручњака, али они су знање подредили политици.

- Као да су сви на страни јачег, а то је аутомобил – ту су осигуравајуће куће, нафтне компаније, капитал - рекао је Велић.