Да ли тркачки аутомобили на водоник представљају будућност?
Водоник има потенцијал да буде следећи извор горива који ће прећи и бити широко прихваћен на потрошачком тржишту, посебно зато што је доказано да се “то може урадити” из технолошке перспективе.
Тркачка индустрија је увек померала границе могућег из технолошке перспективе и често је била инструментална у покретању промена на тржишту потрошачких аутомобила.
Узмите за пример значајан напредак тркачке индустрије у брзини, перформансама, издржљивости и безбедности. Када се иновације у тој индустрији покажу успешним, оне се често “копирају” у потрошачким аутомобилима, како би се створила удобнија и учинковитија возила.
Сада, са климатским променама постоји значајан притисак на све делове аутомобилске индустрије да прихвате технологије које ће значити мање штетних ЦО2 емисија.
Одржива горива су саставни део будућности мобилности и индустрија почиње да истражује нове изворе чисте енергије. Према Exple-ovom извештају “Пут до аутомобила на водоник”, 84 одсто лидера у аутомобилској индустрији верује да возила на водоник могу помоћи у смањењу емисија угљеника у индустрији.
Постоји много примера како је мотоспорт предњачио у развоју технологије одрживог горива. Током последњих неколико година, значајан фокус је на електричним возилима (ЕВ).
Ако се сагледа шампионат формуле Е, у почетку платформа за развој ЕВ технологије и одрживе мобилности, сада први мотоспорт са нето нултим угљеничним отиском. Регенеративно кочење је још један пример: ову технологију је развија тркачка индустрија, а сада се користи у ЕВ, бициклима, па чак и неким скејтбордовима.
Међутим, једна од главних брига за ЕВ је трајање батерије. ЕВ се ослањају на батерију да би функционисала, што може створити ограничења, почевши од домета и времена пуњења.
Ово је један од разлога зашто индустрија тражи друге начине за погон возила, а водоник је један од најперспективнијих.
Иако возила на водоник још увек нису толико популарна као ЕВ, већ су прешла на потрошаче са тркачких иновација — Hyundai ix35 горивна ћелија и Toyota Мираи су најскорији примери.
Водоник има потенцијал да буде следећи извор горива који ће прећи и бити широко прихваћен на потрошачком тржишту, посебно зато што је доказано да се “то може урадити” из технолошке перспективе.
На сличан начин као и ЕВ, тркачка технологија ће водоник учинити видљивијим и привлачнијим, показујући његов потенцијал у исто време као и едукацију потрошача о томе колико може бити безбедан. На пример, формула заснована на водониковом гориву могла би да учини исто што је Формула Е учинила за електрична возила.
Hyundai већ планира да постане главни играч, радећи на лансирању новог возила на водоник које ће потрошачима бити доступно чак 2023. године.