ДРАСТИЧНА МЕРА: Уводи се ограничење брзине од само 16км/х, а ево где и зашто
Велика Британија би могла увести драстично ограничење брзине на градским путевима према најновијем истраживању. Британска Фондација за безбедност у саобраћају (РСФ) објавила је студију која препоручује ограничење од само 16 км/х (10 мпх) у одређеним зонама, што је изазвало бројне реакције у јавности.
Према извештају РСФ-а, ова изузетно ниска брзина требало би да се примењује на свим путевима око школа и болница, као и у близини великих спортских, друштвених и културних догађаја. Циљ предложене мере је спречавање смртних случајева и смањење броја тешких повреда у саобраћајним незгодама.
За лакше разумевање, брзина од 16 км/х је отприлике еквивалентна брзини рекреативног тркача или споријег бициклисте. Ово би значило да би се аутомобили у одређеним зонама морали кретати брзином која је значајно спорија од садашњих ограничења у урбаним срединама.
РСФ у свом истраживању наводи да су предложена ограничења заснована на физичким законима и крхкости људског тела. Поред предлога за ограничење од 16 км/х у осетљивим зонама, извештај такође сугерише да би ограничење од 20 мпх (32 км/х) требало да се примењује на свим осталим путевима где аутомобили деле простор са бициклистима и пешацима, чак и тамо где постоје одвојене бициклистичке стазе.
Алијанса британских возача критиковала је овај предлог. У медијским извештајима наводи се да представници овог удружења сматрају идеју о тако ниском ограничењу брзине неприхватљивом.
Имплементација овако ниских ограничења брзине значајно би утицала на време путовања у градским срединама. Постоје забринутости да би ово могло довести до повећања загушења саобраћаја.
У извештајима се наводи да РСФ свој предлог везује за политику "визија нула", која се заснива на уверењу да ниједна смртна последица у саобраћају не би требало да се сматра прихватљивом. Слични примери већ постоје - Велс је недавно поставио подразумевано ограничење брзине од 20 мпх (32 км/х) у насељеним местима.
Занимљиво је да је прво нумеричко ограничење брзине за моторна возила на путевима било управо 10 мпх (16 км/х), уведено у Великој Британији давне 1861. године. Од тада су се ограничења значајно мењала, пратећи развој технологије и саобраћајне инфраструктуре.
Према подацима из британских истраживања, значајан проценат возача већ сада прекорачује постојећа ограничења брзине. Остаје да се види да ли ће овако радикалан предлог бити прихваћен или ће власти пронаћи равнотежу између безбедности и ефикасности саобраћаја.