Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Електромобили постају јефтинији, укидају се СУС мотори, стиже порез на загађење ваздуха

08.07.2021. 08:06
Пише:
Србија Danas/telegraf.rs
Gorivo
Гориво / Извор: Профимедиа

Званичник ЕУ задужен за екологију објавио је планове европске електричне мобилности за наредне године

Повереник за Европски зелени план Франс Тимерманс објавио је планове за увођење електричне мобилности у ЕУ. Предлози укључују рок за постепено укидање мотора са унутрашњим сагоревањем и увођење пореза на загађење, рекао је Тимерманс за британски Финанциал Тимес.

Европска унија, такође, жели већи број пунионица за електрична возила. Истраживања показују да се 70 посто свих европских пунионица налази у Холандији, Француској и Немачкој. Тимермансови планови део су веће климатске амбиције да ЕУ учини климатски неутралном до 2050. године. Тим плановима Тимерманс жели да смањи трошкове електричних возила и учинити чистије аутомобиле доступнима свим Европљанима.

Брисел ће током јула представити низ мера усмерених на смањење просечне емисије ЦО2 за 55 одсто, до 2030. у односу на 1990. годину. Према Тимермансу, строжи стандарди емисије примењиваће се на нове аутомобиле који се продају током следећих 10 година. Такође, произвођачи аутомобила би требало додатно да плате за моторе који загађују околину.

Gorivo
Гориво / Извор: Профимедиа

ЕУ жели постане први велики економски блок који ће бити угљично неутралан до 2050. године. Брисел ће 14. јула предложити више од десетак мера за спревођење овог циља у законодавство. То, међутим, захтева већину у европском парламенту и споразум 27 држава чланица ЕУ, пре него што нова правила ступе на снагу, преноси Ревија ХАК.

Према Тимермансовим речима, аутомобилска индустрија је прихватила идеју о смањењу ЦО2. Тај предлог посебно је критикован од стране влада у сиромашнијим деловима ЕУ. То би несразмерно угрозило потрошаче са најнижим дохотком. Ти људи не би могли лако да пређу на електрична возила или алтернативне облике зеленог превоза.