clear sky
14°C
30.04.2024.
Beograd
eur
117.1205
usd
109.1422
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

Elektromobili postaju jeftiniji, ukidaju se SUS motori, stiže porez na zagađenje vazduha

08.07.2021. 08:06
Piše:
Srbija Danas/telegraf.rs
Gorivo
Gorivo / Izvor: Profimedia

Zvaničnik EU zadužen za ekologiju objavio je planove evropske električne mobilnosti za naredne godine

Poverenik za Evropski zeleni plan Frans Timermans objavio je planove za uvođenje električne mobilnosti u EU. Predlozi uključuju rok za postepeno ukidanje motora sa unutrašnjim sagorevanjem i uvođenje poreza na zagađenje, rekao je Timermans za britanski Financial Times.

Evropska unija, takođe, želi veći broj punionica za električna vozila. Istraživanja pokazuju da se 70 posto svih evropskih punionica nalazi u Holandiji, Francuskoj i Nemačkoj. Timermansovi planovi deo su veće klimatske ambicije da EU učini klimatski neutralnom do 2050. godine. Tim planovima Timermans želi da smanji troškove električnih vozila i učiniti čistije automobile dostupnima svim Evropljanima.

Brisel će tokom jula predstaviti niz mera usmerenih na smanjenje prosečne emisije CO2 za 55 odsto, do 2030. u odnosu na 1990. godinu. Prema Timermansu, stroži standardi emisije primenjivaće se na nove automobile koji se prodaju tokom sledećih 10 godina. Takođe, proizvođači automobila bi trebalo dodatno da plate za motore koji zagađuju okolinu.

Gorivo
Gorivo / Izvor: Profimedia

EU želi postane prvi veliki ekonomski blok koji će biti ugljično neutralan do 2050. godine. Brisel će 14. jula predložiti više od desetak mera za sprevođenje ovog cilja u zakonodavstvo. To, međutim, zahteva većinu u evropskom parlamentu i sporazum 27 država članica EU, pre nego što nova pravila stupe na snagu, prenosi Revija HAK.

Prema Timermansovim rečima, automobilska industrija je prihvatila ideju o smanjenju CO2. Taj predlog posebno je kritikovan od strane vlada u siromašnijim delovima EU. To bi nesrazmerno ugrozilo potrošače sa najnižim dohotkom. Ti ljudi ne bi mogli lako da pređu na električna vozila ili alternativne oblike zelenog prevoza.