Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Како да заштитите свој мотоцикл од лопова?

18.05.2021. 09:35
Пише:
Србија Danas/telegraf.rs
motocikl
мотоцикл / Извор: Профимедиа

Пре свега, не остављајте мотоцикл на неосветљеним и завученим местима где би лопови могли у миру и тишини да га украду...

Вероватно највећи страх сваког мотоциклисте је да свог двоточкаша неће затећи тамо где га је оставио. Стара изрека каже да прилика чини лопова. Као што од крађе кола, тако ни од крађе мотоцикла не постоји апсолутна заштита, али се тај ризик може свести на минимум, односно да лоповима не олакшате „посао“.

Пре свега, не остављајте мотоцикл на неосветљеним и завученим местима где би лопови могли у миру и тишини да га украду. Свакако је идеално ако имате неку гаражу или неки други затворен простор где бисте могли да га оставите. Уколико то није могуће, изаберите место које је покривено видео надзором са неког објекта.

Као што смо рекли, „прилика чини лопова“ - зато никада не остављајте мотоцикл или скутер упаљен док завршавате куповину или неки други посао „на брзака“. Не остављајте кључ у брави, макар и на минут, саветују Половни аутомобили.

Такође, оно што је веома важно - документа увек држите код себе, не у мотоциклу.

Шта одабрати?

И кад пронађете то неко сигурније место за паркирање, ваш двоточкаш обавезно осигурајте неким средством за заштиту. На тржишту постоји велики број производа, а најпопуларнији су:

  • Специјализовани ланци са интегрисаним бравама,
  • Аларми,
  • Диск лоцк-ови са алармом или без.

Наравно да је сваку од ових заштита могуће онеспособити. Међутим, што је боља заштита, то ће лоповима за крађу бити потребно више времена и бољи алат. Зато ће се пре одлучити за лакшу мету где је потребно уложити најмање труда и времена.

motocikl
мотоцикл / Извор: Профимедиа

Диск лоцк је брава која се фиксира на кочиони диск мотоцикла и тиме блокира точак. Лако се монтира, малих је димензија и одличан је вид заштите ако поседује фабрички уграђен аларм. Нису ретки случајеви да власници забораве да демонтирају диск лоцк пре кретања, што за последицу има кривљење кочионог диска, оштећење фелне, виљушке, лом блатобрана.

Ову штету можете да избегнете коришћењем флуо кабла коме се један крај качи на диск лоцк, а други на управљач мотоцикла и служи да вас подсети да је точак закључан. Кабл се обично добија у пакету са диск лоцк-ом.

Да ли је довољно да закључам управљач?

Готово сваки мотоцикл и скутер поседује закључавање управљача. Функционише тако што се управљач заокрене скроз у страну и закључа бравом мотоцикла.

Ипак, овај систем није поуздан, јер се језичак који блокира виљушку може лако поломити. Неретко се дешава, а то посебно важи за скупље мотоцикле, да га лопови убаце у комби и одвезу.

Како се ово не би десило, најбоље је да комбинујете више начина заштите. На пример, диск лоцк са алармом и ланац са бравом којим ћете везати мотоцикл за стуб или ограду. Ако имате могућност, односно место где бисте то могли да уградите, можете да користите и наменске анкере који се фиксирају у рупу коју пробушите у бетону. Затим кроз тај анкер провучете ланац.

Како се правилно ставља ланац?

Обичан ланац није погодан за закључавање због мекоће материјала и облика карика. Специјализовани ланци су од чвршћих материјала, већег пресека и углавном четвртастог облика који отежева сечење. Ниједан ланац не може да заустави брусилицу, али за разлику од обичног ланца који се пресече за 10-ак секунди, за специјализован ланац потребан је скоро минут.

Закључан ланац треба да виси између мотоцикла и стуба. Тако постављен ланац је теже исећи него ланац који се налази на подлози.

Алтернатива ланцу су сајле и њихове ојачане верзије. Практичне су, лагане, лако се пакују, али имајте на уму да се веома лако секу чак и ручним алатом.

Комбинујте

Најбољи вид заштите је комбинација више система. Што је потребно више времена да се мотоцикл украде, то је мање вероватно да исти неће сачекати свог власника.

Углавном се краде оно што је на „изволте“ и што не захтева специјализован алат, знање и време. Од власника зависи да ли ће његов двоточкаш бити одабран као лака мета.