Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Укључена светла у унутрашњости возила: Ево колико је потребно да се испразни акумулатор и шта учинити

09.04.2024. 13:00
Пише:
Србија Данас/РевијаХАК
Unutrašnja sijalica automobila
Унутрашња сијалица аутомобила / Извор: Профимедиа

Многа возила, кад се закључају, имају функцију софт гашења унутарње расвете од 2 до 10 секунди након закључавања возила.

У случају да заборавите да угасите светла или се деси да не закључате врата, код неких модела возила остаће вам укључено светло у кабини. Колико је потребно да се акумулатор испразни? На то питање одговор је дао Марин Морава, технички саветник у Хрватском аутоклубу. Акумулатори мањег капацитета код, на примјер, бензинских мотора ако преноће с укљученим осветљењем путничког простора могу се испразнити до тог нивоа да сутрадан више није могуће покренути мотор, што је заправо и најчешћи проблем.


Најчешће ће овај проблем обухватити акумулаторе возила који су старији од две године и због већег броја циклуса пуњења и пражњења смањен им је капацитет.
 

Најчешће старија возила су опремљена с једном расветном сијалицом путничког простора од 5W, па до возила која имају три секције осветљења у предњем путничком делу простора и опремљенија возила могу имати и осветљење задње клупе и путничког простора – као на пример караванска возила – што знатно повећава број сијалица то јест потрошача, уместо једне сијалице буде их пет.
 

На основу тога, струје које могу протицати у стању мировања се крећу cca од 0,4 ~ 2 А зависно од броја сијалица, што може старијем акумулатору представљати проблем ако је у питању већи број расветних позиција. Проблеми са покретањем мотора могу да наступе већ након петог сата рада истих сијалица у стању мировања. Остаће нешто струје у возилу за мање потрошаче, али је то недовољно да стартујемо мотор.
 

Овај тип проблема се најчешће догоди возачима ако се врата возила у потпуности не затворе или се унутрашња расвета укључи на прекидачу завршетком вожње како би се нешто прочитало и завршетком путовања се напушта возило, а прекидач се не врати на аутоматско искључивање и напусти се возило очекујући да ће се унутрашња расвета сама искључити.
 

С обзиром на то да је светло било укључено увече, следећи поновни контакт са возилом је сутрадан ујутро и већ се можемо наћи затечени јер возило не реагује на даљински кључ и морамо ући у возило помоћу механичког кључа преко бравице врата.
 

Многа возила, кад се закључају, имају функцију софт гашења унутрашње расвете од 2 до 10 секунди након закључавања возила. Кад закључавамо возило већ по аутоматизму очекујемо да ће се то светло угасити. Међутим, ако не затворимо врата довољно, она ће остати укључена на неким моделима.
 

Срећом на овај проблем нова возила углавном су имуна јер чак и у случају отворених врата следи гашење светала за десетак минута. 

Ако имате старији модел, није лоше причекати након затварања возила да се светла угасе. Преконтролишите да ли сте искључили све потрошаче у возилу од спољног до унутрашњег осветљења као и прикључне потрошаче у ауто упаљачу како не би непотребно испразнили акумулатор возила и избегли немогућност покретања мотора следећи дан.
 

Ако се возило не може покренути ради препознатљивих симптома празног акумулатора, препорука је контактирати помоћ на путу и затражити стручан савет.