Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Zvečan

Колико је просечних плата било потребно за најјефтинији нови аутомобил у Југославији?

12.09.2023. 10:15
Пише:
Србија Данас/ Б92
automobil
аутомобил / Извор: Профимедиа

Није велика разлика.

Свакодневно слушамо о драстичном поскупљењу аутомобила, али и о томе како се некада боље живело. Судећи по подацима, статистика и утисак никада нису били другачији.

ВОДИТЕ РАЧУНА: Ако пуните мобилни телефон у аутомобилу, одмах престаните - ево и зашто

ВОДИТЕ РАЧУНА: Ако пуните мобилни телефон у аутомобилу, одмах престаните - ево и зашто

НЕВЕРОВАТНО: Тесла има производ за који ни Илон Маск не зна (ФОТО)

НЕВЕРОВАТНО: Тесла има производ за који ни Илон Маск не зна (ФОТО)

СВЕ НА ЈЕДНОМ МЕСТУ: Ауто-мото берза показала све чари машина на точковима (ФОТО ВИДЕО)

СВЕ НА ЈЕДНОМ МЕСТУ: Ауто-мото берза показала све чари машина на точковима (ФОТО ВИДЕО)

За почетак се враћамо на последње тренутке СФРЈ. Заставина возила су тада била у апсолутној већини на југословенским путевима, а само ретки су могли да се домогну новог аутомобила са Запада.

Најјефтинији Заставин модел био је Југо 45 Корал, а био је и други најјефтинији модел на тржишту. За њега је требало издвојити 30 тадашњих просечних плата, док је купац месецима чекао на свој примерак.

Долазимо и до најјефтинијег аутомобила на југословенском тржишту. Био је то Фиат 126, популарна "пеглица". За овај мали градски ауто требало је дати 19 просечних плата. Треба напоменути да се овај модел у то време правио у Пољској, дакле у Источној Европи.

Следећи по доступности био је такође један источноевропски аутомобил, Шкода 120 Л, за коју је просечан Југословен требало да издвоји 31 плату.

Да бисте се возили у новом Renaultu 4 ГТЛ, који се склапао у Југославији, било су је потребно 35 просечних плата.

За Заставу 101 са 5 врата 38, за руски Москвич Алеко 42, а за Ладу Самару чак 54 плате.

Тада тек лансирана Заставина Флорида могла је да се купи у противвредности од 75 плата.

Голф се тада такође склапао у нашој земљи, у Сарајеву, а за дизелаша је било потребно издвојити чак 96 просечних плата.

Занимљиво је да је Опел Kadett 1.2 ЛСЈ, који је силазио са монтажних трака фабрике у Кикинди био скупљи од Голфа (102 плате).

Могли су Југословени да купе и неке луксузне увозне аутомобиле са Запада, ако би им екононска моћ то дозвољавала.

Цена модела Волво 740 ГЛЕ је износила чак 265 просечних плата, а у понуди су такође били Алфа Ромео 164 В6 (322), Renault 25 В6 (404) и BMW 750 иЛ (912 плата).

Као апсолутни рекордер на овој листи издвајао се Мерцедес 560 СЕЦ, за који је требало издвојити невероватну 1.231 плату.