Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

САМО ЗА ЉУБИТЕЉЕ: На продају први тркачки Голф на свету

03.04.2020. 16:45
Пише:
Србија Данас/Б92
Volkswagenov logo
Volkswagenov лого / Извор: Профимедиа/илустрација

Као да је створен за трку...

Фанови Голфа "кеца" не би требало да пропусте овакву прилику.

VW Голф је са нама дуже од 45 година, и за то време је ушао у најужи круг најпродаванијих модела свих времена са преко 35 милиона испоручених примерака.

Заљубљеници у овај ауто имају своју омиљену генерацију, а за многе је то оригинални Голф Мк1.

ИМА НОВИХ ИНФОРМАЦИЈА: Ферари креће са производњом у АПРИЛУ

ИМА НОВИХ ИНФОРМАЦИЈА: Ферари креће са производњом у АПРИЛУ

ЛЕПО: Пао први тјунинг за новог Голфа

ЛЕПО: Пао први тјунинг за новог Голфа

ПОЛА ВЕКА: Опел слави производњу Асконе и Манте

ПОЛА ВЕКА: Опел слави производњу Асконе и Манте

Када се појавио 1974. године, Голф 1 је својим дизајном који потписује Италијан Ђорђето Ђуђаро представљао потпуну супротност тадашњем Volkswagenovom бестселеру - "буби", како по облику каросерије, тако и у погледу механичке концепције.

Заобљене линије "бубе" заменио је "четвртасти" облик Голфа, уместо ваздухом хлађеног мотора постављеног позади нови продајни адут VW-a имао је водено хлађени агрегат у предњем делу возила, а и погон је са задњих пресељен на предње точкове.

Само годину дана након премијере, 1975. је направљен овај црвени примерак прилагођен тркачкој стази.

Деби је био упечатљив, с обзиром да је дотични Голф заузео прво место на трци на чувеном Хокенхајму. За воланом се налазио Бернд Лилиер.

Возило је преживело до данашњег дана, и налази се у изванредном стању, а фанови Голфа и колекционари моћи ће да се ускоро надмећу за њега на аукцији коју организује РМ Sotheby.

Док је "стандардни" тркачки Голф 1 имао 1.6-литарски 4-цилиндарски мотор са 162 КС, овај је добијао снагу од 1.8-литарског са 175 "коња".

Осим тога, аутомобил има и специјално Uniball тркачко огибљење, Weber 45 ДЦОЕ карбуратор, специјалне BBS точкове и тркачки кочни систем.

Како се наводи, овај Голф је рестауриран у Volkswagenu 2011. године, чему треба да захвали за одлично стање у коме је тренутно.