МОЖЕ СКУПО ДА ВАС КОШТА: Ово су мајчешће грешке при допуњавању расхладне течности – и како да их избегнете
Расхладна течност (антифриз) је једна од најважнијих течности у аутомобилу, али возачи је често занемарују све док се мотор не почне прегревати. Иако се чини као једноставан посао, допуњавање расхладне течности може постати озбиљан проблем ако се уради погрешно
Доносимо вам листу најчешћих грешака и савете како да их избегнеш.
1. Мешање различитих врста антифриза
Најчешћа грешка јесте мешање антифриза различитих боја (нпр. црвени и зелени). Боја заправо означава хемијски састав, па комбиновање може изазвати хемијску реакцију која смањује ефикасност хлађења и може оштетити систем.
Решење: Увек користи исту врсту антифриза коју препоручује произвођач – ознаке су обично Г11, Г12, Г12 , Г13.
2. Допуњавање док је мотор врућ
Никада не отварај чеп експанзионе посуде док је мотор врућ! Пара и врела течност могу изазвати озбиљне опекотине.
Решење: Сачекај да се мотор потпуно охлади (најмање 30 минута) пре него што додаш антифриз.
3. Коришћење обичне воде
Многи возачи у нужди сипају обичну воду, што може бити привремено решење, али дугорочно – катастрофа. Вода изазива корозију у систему и смањује тачку кључања.
Решење: Ако већ мораш да додаш воду, користи дестиловану воду и што пре замени расхладну течност комплетном смешом.
4. Превише или премало течности
Ако сипаш превише, течност може исцурети кроз вентил, а ако је премало, систем се неће ефикасно хладити.
Решење: Поштуј ознаке МИН и MAX на посуди и сипај до средине распона.
5. Игнорисање цурења
Ако стално мораш да доливаш антифриз, то значи да негде цури – најчешће на цреву, хладњаку или пумпи воде.
Решење: Не игнориши цурење! Мала флека данас може значити велики квар сутра.
Дакле, расхладна течност није само „још једна течност“ у колима – она чува мотор од прегревања, корозије и скупих поправки. Правилним одржавањем и употребом препорученог антифриза, избећи ћеш непотребне кварове и продужити век мотора.