Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

НЕЋЕТЕ ВЕРОВАТИ: Колико возила има неисправна светла?

21.11.2023. 12:46
Пише:
Србија Данас/ Б92
farovi
фарови / Извор: Профимедиа

Акција спроведена у Немачкој показује да је то велики проблем.

Тест осветљења, спроведен током 2023. у Немачкој, показао је да је чак 27,4 одсто аутомобила имало кварове на светлима (прошле године их је било 27,8 одсто).

УНИШТАВАЈУ АУТОМОБИЛ: Ове грешке у вожњи СВИ правимо, а тога НИСМО ни свесниautomobil

УНИШТАВАЈУ АУТОМОБИЛ: Ове грешке у вожњи СВИ правимо, а тога НИСМО ни свесни

МОЖЕ БИТИ ОПАСНО ПО ЖИВОТ: Ако вам се упали ова ЛАМПИЦА морате одмах да зауставите возило и ПРОВЕРИТЕ ОВОInstrument tabla

МОЖЕ БИТИ ОПАСНО ПО ЖИВОТ: Ако вам се упали ова ЛАМПИЦА морате одмах да зауставите возило и ПРОВЕРИТЕ ОВО

САМО ДЕЦЕНИЈУ И ПО: Замена ЛЕД СИЈАЛИЦА папрено коштаautomobili

САМО ДЕЦЕНИЈУ И ПО: Замена ЛЕД СИЈАЛИЦА папрено кошта

Ово је резултат актуелне статистике Deutschen Verkehrswachta (DVW) и ZZentralverbands Deutsches Kraftfahrzeuggewerbea (ЗДК), односно Организације за безбедност саобраћаја и Централног удружења немачких продаваца возила.

Ауто-сервиси су поднели скоро 50.000 пријава кварова након прегледа четири пута више возила.

Са 18,7 процената, главни фарови су поново на врху статистике кварова (у 2022: 19,8 процената). Удео возила са превисоко постављеним фаровима је 8,5 одсто (у 2022: 8,3 одсто).

Прениско постављени фарови пронађени су на 7,7 одсто возила (2022: 9,4 одсто). То доводи до лошије видљивости и тиме се смањује безбедност.

На 3,4 одсто возила у потпуности је отказао главни фар. Када се овај проценат примене на укупан број свих немачких возила од 48,8 милиона аутомобила, ово резултира око 1,66 милиона возила на путу са неисправним светлима.

Отприлике једно од десет возила имало је проблем са задњим осветљењем (10,2 одсто; у 2022: 9,5 одсто). Ово такође носи висок ризик. Само ако кочнице и задња светла раде, остали возачи иза имају прилику да реагују на време и коче.

Акција "теста осветљења" постоји у Немачкој од 1956. године, а заједнички је организују ЗДК и DVW.

Контролишите своја светла, због себе, али и због других учесника у саобраћају.